Home  Alfa Romeo 1900
    W 1951 roku w Turynie firma Touring pokazała coupe 1900 Sprint, oparte na podwoziu o rozstawie osi wynoszącym 2500 mm.
    Reflektory z przodu miały paraboliczny kształt. Z tyłu klapa bagażnika miała przetłoczenie. Niektóre egzemplarze miały podwójne, małe, okrągłe klosze lamp, jedne nad drugimi, w innych miały kształt wąskiej litery A. Jedynymi ozdobami karoserii są klamki i chromowany uchwyt klapy bagażnika.
    Silnik o pojemności 1,9 l osiągał moc 100 KM. Moc ta przenoszona była prze czterobiegową skrzynię. Prędkość maksymalna auta wynosiła 180 km/h.
    W tym samym roku Pinin Farina stworzył odkrytą wersję Alfy Romeo 1900. Z przodu błotniki unosiły się znad opraw reflektorów, a środek maski był spłaszczony.
    Deska rozdzielcza miała cztery zegary umieszczone w rzędzie. Od lewej mniejsze zegary to wskaźniki poziomu paliwa i ciśnienia oleju, pomiędzy nimi stacyjka. Za kołem kierownicy umieszczono większy prędkościomierz i obrotomierz.
    Silnik o mocy 100 KM zasilany dwuprzelotowym gaźnikiem pozwalał na osiągnięcie 155 km/h.
    Jeszcze w tym roku Touring zbudował trzy egzemplarze, które były dodatkowo odciążone. Mechanicznie nie różniły się od serii. Miały one szyby boczne z pleksiglasu, a szyba w drzwiach była dzielona w pionie i otwierała się przez oduwanie.
    W 1954 pokazana została druga seria 1900 Sprint.
    W tym samym roku pokazana została wersja 1900 Super Sprint, która zbudowana została na podwoziu o rozstawie osi 2630 mm. W porównaniu z modelem Sprint linia maski przebiegała niżej, nie wystając ponad błotniki. Boczne wloty powietrza znalazły się między dodatkowym reflektorem, a kloszem kierunkowskazu.     1900 Super Sprint miał silnik o pojemności 2,0 l, z zasilaniem dwoma poziomymi dwugardzielowymi gaźnikami. Moc wynosiła 112 KM.
    W 1955 roku zakończyła się produkcja 1900 Sprint oraz 1900 Cabriolet. Wersji Sprint powstało 1121 egzemplarzy, wersji otwartej 88 egzemplarzy.
    W tym samym roku zadebiutowała Alfa Romeo 1900 Super Primavera, którą zaprojektował Mario Boano. Model ten produkowany był przez Alfę Romeo i figurował w jej katalogu.
    Super Primavera miała przód, który nie odbiegał od wersji podstawowej. Drzwi miały inny kształt, a okna otrzymały oprawki. Po bokach znajdowała się listwa progowa oraz listwa biegnąca przez górną część drzwi, między reflektorami a kloszem tylnej lampy.
    Zbudowano 281 (300) egzemplarzy 1900 Super Primavera.
    Również w 1955 roku pokazany został model 1900 Super Sprint America, który określany był też jako 1900 C Ghia Sprint. Auto miało cygarowatą linię błotników, wydłużoną maskę.
    Powstało tylko 6 egzemplarzy Americi, które różniły się detalami.
    W 1956 roku Touring zmienił wygląd modelu 1900 Super Sprint. Auro oparto na podwoziu o rozstawie 2500 mm.
    Przód został obniżony w części środkowej. Sercowata atrapa otrzymała pięć poziomych żeber, a poziome wloty powietrza były chromowane i przecięte pojedynczym, wąskim żebrem.
    Silnik o pojemności 20, l osiągał 112 KM. Auto rozpędzało się do prędkości 190 km/h.
    Od 1957 oferowana była Alfa Romeo 1900 Super Sprint Zagato.
    Zagato wykonał karoserię z blach aluminiowych i pozbawił auto zderzaków. Atrapa miła pięć, siedem, a nawet osiem szczebli. Dwa egzemplarze miały dwubarwny dach.
    Silnik o pojemności 2,0 l zasilany dwoma poziomymi dwuprzelotowymi gaźnikami rozwijał moc 112-115 KM.
    W 1958 roku zakończyła się sprzedaż modelu 1900 Super Sprint. Łącznie powstało 614 egzemplarzy.