Home  Alfa Romeo 2000
    W 1957 roku w Turynie zaprezentowana została Alfa Romeo 2000 Spider, która była zaprojektowana przez firmę Touring.
    Po bokach atrapy chłodnicy znajdowały się poziome chromowane wloty powietrza oraz pionowe reflektory. Dolna lampa podzielona była na światło pozycyjne i kierunkowskaz. Na masce umieszczono wloty powietrza, a za przednimi nadkolami cztery szczeliny. Dach po złożeniu znikał za siedzeniami. Sztywny dach oferowany był jako opcja.
    We wnętrzu znajdowały się dwa duże okrągłe zegary, po lewej prędkościomierz, po prawej obrotomierz, na zewnątrz od nich dwa dodatkowe.
    Czterocylindrowy silnik rzędowy z dwoma wałkami rozrządu w głowicy miał pojemność 2,0 l. Dwa poziome, dwugardzielowe gaźnik Solex zapewniały moc 115 KM i prędkość maksymalną 175 km/h.
    Pod koniec 1959 roku zaprezentowano czteromiejscowe coupe 2000 Sprint, które zaprojektował Bertone.
    Reflektory przednie zostały wprawione w atrapę. Z tyłu nie było płetw, a owalne lampy znajdowały się na skrajach karoserii. Pod względem mechanicznym Sprint nie różnił się od Spidera.
    W 1960 roku w Turynie zaprezentowana została Alfa 2000 Vignale. Układ przednich lamp jak w 2000 Spider pozwala zorientować się, że jest to 2000. Do września 1960 roku powatały cztery egzemplarze coupe 2000 Vignale.
    W 1961 roku po zbudowaniu 3443 egzemplarzy zakończyła się produkcja 2000 Spaider.
    W 1962 roku po zbudowaniu około 700 egzemplarzy zakończyła się produkcja 2000 Sprint.
br> Alfa Romeo 2000 Touring Spider


Alfa Romeo 2000 Sprint