Home  Alfa Romeo 8C
    W 2003 roku na Targach IAA we Frankfurcie został zaprezentowany samochód koncepcyjny 8C Competizione.
    W 2007 roku drogowa wersja 8C Competizione pokazana została na Canary Wharf Motorexpo.
    Alfa 8c powstała na stołach kreślarskich Alfa Romeo Style Centre. Projektantom udało się stworzyć piękny sportowy pojazd w stylu retro. Przód układem świateł oraz atrapą chłodnicy nawiązuje do Giulii TZ. Układ świateł z tyłu zbliżony jest do tych, które stosowano w modelu 33 Stradale. W porównaniu do konceptu zmieniono detale - przede wszystkim przednie lampy, boczne, trójkątne przetłoczenia z ulokowanymi w nich kierunkowskazami oraz ramy bocznych szyb, które pokryto chromem. Ostrzej zaakcentowano także wybrzuszenie przedniej maski. Zamaszysty tył z ogromnymi, okrągłymi światłami i czterema rurami wydechowymi pozostał bez zmian.
    We wnętrzu zastosowano tradycyjne dla Alfy detale, jak głęboko osadzone wskaźniki na desce rozdzielczej, czy trójramienną kierownicę.
    Alfa 8C Competizione powstała przy współpracy z firmą Maseratti, przy pomocy której powstała nowa ośmiocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 4,7 litra. Uzyskuje ona moc 450 KM i 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W silniku zastosowano system zmiennych faz rozrządu, a widlasto umieszczone cylindry ustawione zostały pod kątem 90 stopni. Prędkość maksymalna wynosi 292 km/h. Za to przyspieszenie do setki wynosi 4,2 s. Za przeniesienie napędu na tylną oś odpowiada sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów, pozwalająca na zmianę przełożeń za pomocą manetek umieszczonych za kołem kierownicy.
    W 2008 roku w Genewie zaprezentowano produkcyjną wersję modelu 8C Competizione Spider.
    Podobnie jak coupe pojazd ten wyposażony jest w 4,7 l silnik o mocy 450 KM, który będzie napędzał koła tylne. Jednostka napędowa współpracuje z sześciobiegową, sekwencyjną skrzynią biegów. Zmiana przełożeń odbywa się za pomocą łopatek przy kierownicy.
    Produkcję ograniczono do 500 egzemplarzy.