Home  Alfa Romeo Brera/Spider
    Na marcowym salonie w Genewie w 2005 roku miała miejsce premiera nowego modelu Alfa Romeo o nazwie Brera. Została ona oparta na przedstawionym w 2002 roku prototypie o tej samej nazwie, który został przygotowany przez pracownię designerską Giorgetto Giugiaro.
    Z przodu, trójkątna tarcza, która wbija się w dolny wlot powietrza, otoczona jest z dwóch stron potrójnymi reflektorami soczewkowymi. Z tyłu w Brerze odnajdziemy wąskie, podłużne lampy oraz dwie podwójne końcówki układu wydechowego wkomponowane w zderzak.
    Konsola jest lekko wychylona w stronę kierowcy, wykończona metalem i ozdobiona okrągłymi wylotami układu nawiwu oraz trzema głęboko osadzonymi zegarami. Wzkazówki zegarów startują z położenia na godzinie szóstej.
    Pojazd będzie oferowany z trzema silnikami: dwoma benzynowymi i jednym wysokoprężnym. Podstawowa jednostka napędowa to 2,2-litrowy silnik JTS, który posiada moc 185 KM. Pozwala na podróż z prędkością 222 km/h i na przyspieszenie do setki w 8,6 s. Wyżej w hierarchii stoi turbodiesel (JTD) o pojemności 2,4 l, który generuje 200 KM mocy. Natomiast najmocniejszy w ofercie będzie silnik V6 o pojemności 3,2 l, który będzie miał 260 KM. Zmienne fazy rozrządu, zarówno zaworów dolotowych jak i wydechowych, pozwala autu setkę osiągać w 6,8 s. Prędkość maksymalna tej wersji wynosi 240 km/h. W tej wersji silnikowej seryjnie montowany jest stały napęd na obie osie Q4. Zastosowano trzy mechanizmy różnicowe, których działanie sprawia, że większy moment obrotowy jest przenoszony zawsze na te koła, które w danej chwili mają lepszą przyczepność. W normalnych warunkach system nieznacznie preferuje oś tylną, przydzielając jej 57% napędu. Przeniesieniem napędu zajmie się jedna z dwóch skrzyń biegów: automatyczna lub 6-stopniowa, manualna, obie zapewne z możliwością zmiany sekwencyjnej.
    Spider, który pojawił się w 2006 roku, jest dziełem współpracy Pininfarina z Centro Stile Alfa Romeo.
    Bok auta jest "dynamiczny" dzięki przetłoczeniu, które biegnie przez całą długość, natomiast "muskularne" nadkola wyrażają sportowe zacięcie zachowując przy tym elegancję i lekkość. Ponadto, tył jest wizualnie lżejszy dzięki "skrzydłom" oraz okrągłym kształtom bagażnika i zderzaka.
    Dostępne są dwie wersje wyposażeniowe, klient może wybrać również spośród dwóch silników benzynowych JTS (2.2 o mocy 185 KM i 3.2 V6 Q4 o mocy 260 KM), połączonych z mechaniczną skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami. W wersji 3.2 V6 Spider wyposażony jest w stały napęd na cztery koła z centralnym dyferencjałem typu torsen C.
    W 2007 roku Alfa Romeo Brera doczekała sie modernizacji skrzyni biegów. Nowa skrzynia na dostępna będzie z dotychczas stosowanymi silnikami 1,9 JTDM, 3,2 V6 oraz z nowym nieco wzmocnionym 2,4 l JTDM. W silniku 2,4 l JTDM podniesiono moc z 200 KM do 210 KM. Dzięki tym zmianom Brera pierwszą „setkę” osiąga w 7,9 s.
    Na polskim rynku dostępne są trzy wersje wyposażeniowe Brery. Najuboższa, standardowa 2.2, kosztuje 139 000 PLN; z wnętrzem Skay View i motorem 2.2 - 146 500, a z wnętrzem Skay View i motorem 3.2 - 182 500.