Home  Alfa Romeo GTV/Spider
    Sportowa Alfa miała premierę w 1994 roku. Samochód występował w dwóch wersjach nadwoziowych: jako coupe GTV oraz otwarty Spider. Sylwetka powstała przy udziale Pininfariny. W oczy rzuca się długa maska silnika, która w części przedniej zaopatrzona została w nieduże, podwójne reflektory i mały, typowy dla modeli tej marki wlot powietrza. Dodatkowe wloty, podobnie jak światła przeciwmgielne znalazły miejsce w szerokim, lakierowanym zderzaku. Dookoła całego nadwozia przebiega wyraźne przetłoczenie, które wznosi się silnie w tylnej części. Szyba przednia ma dużą powierzchnię i jest silnie pochylona, podobnie jest z tylną. Zadarty tył sprawia wrażenie skośnie ściętego, co nadaje mu niepowtarzalnego stylu. Umieszczone na nim, wąskie lampy połączone są ze sobą listwą odblaskową.
    W skład seryjnego wyposażenia wchodzą m.in. detale wykończenia za szlachetnej skóry, klimatyzacja. Na wprost kierowcy znajduje się tylko obrotomierz i prędkościomierz. Mechanizm składania miękkiego dachu Spidera jest sterowany ręcznie lub elektrycznie (opcja).
    Samochód oferowany był w czterech wersjach silnikowych, z których najmniejsza miała pojemność skokową 1,8 l. Ten czterocylindrowy, rzędowy motor uzyskiwał moc 144 KM. Jego parametry pozwalały na jazdę z prędkością 210 km/h i na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 9,2 s. Drugi w kolejności silnik to 155-konny 2,0 o momencie obrotowym 187 Nm. Zapewniał on Alfie rozpędzenie do setki w 8,4 s a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się na 215 km/h. Turbodoładowana, widlasta jednostka dwulitrowa była kolejną włoską propozycją. Z sześciu cylindrów konstruktorom udało się uzyskać moc 200 KM i moment 271 Nm. Tak wyposażony GTV rozwijał prędkość maksymalną 235 km/h a do 100 km/h przyspieszał w 7,7 s. Topowym modelem Alfa Romeo była 220-konna wersja z silnikiem o pojemności 3,0 l i momencie maksymalnym 270 Nm. Rozpędzała ona GTV do 240 km/h. Uzyskanie setki trwało 6,7 s. Wszystkie jednostki przenosiły napęd na koła przednie za pośrednictwem pięciobiegowej, ręcznie sterowanej skrzyni.
    W Alfa Romeo Spider montowane są te same silniki, co w GTV, jednak ze względu na inne ukształtowanie karoserii pojazd ten uzyskuje nieco gorsze osiągi. Jednostka 2,0 l pozwala na osiągnmięcie 210 km/h i uzyskiwanie setki w 8,4 s. Wersja z silnikiem 3,0 l rozpędza Spidera do 235 km/h. Uzyskanie prędkości 100 km/h zajmuje 7,3 s.
    W Genewie w 2003 roku pokazano odnowione wersje GTV i Spider. Nadwozia Alfy GTV i Spider poddano jedynie drobnym korektom. Zadanie to powierzono oczywiście firmie Pininfarina, z którą to włoski producent współpracuje od ponad siedemdziesięciu lat. Styliści skupili się na przedniej części nadwozia. Z czarnym tłem osłony chłodnicy, kontrastują chromowane listwy i logo firmy. Przez maskę auta biegną dwa przetłoczenia tworzące znak "V". Dynamiki dodają pochylone boczne słupki i charakterystyczne przetłoczenie po bokach auta, wznoszące się ku górze w tylnej części nadwozia.
    Kolejne modyfikacje dotyczą wnętrza pojazdu, które jeszcze bardziej podkreśla styl Alfy. Tablicę rozdzielczą ożywia środkowa konsola w srebrnym kolorze, na której zgrupowano tunelowe wskaźniki, radioodtwarzacz, wyłącznik układu ASR, czy też system nawigacji satelitarnej (opcja). Zestaw wskaźników otrzymał czerwone podświetlenie. Wprowadzono ponadto nowe materiały wykończeniowe i nowe rodzaje tapicerki.
    Oprócz dobrze znanego już silnika 2.0 Twin Spark o mocy 150 KM, wprowadzono jednostkę również 2-litrową JTS z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Silnik ten charakteryzuje się większą mocą (o 15 KM), w stosunku do jednostki dotychczas stosowanej. Na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h Alfa w wersji 2.0 JTS potrzebuje 8,4 s. Dla osób bardziej wymagających przygotowano silnik 3.2 V6 24V dysponujący mocą 240 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 289 Nm. Alfa GTV w tej wersji osiąga 255 km/h.