Home  Alfa Romeo Montreal
    Organizatorzy Wystawy Światowej Expo 1967 w Montrealu zwrócili się do Alfy Romeo z prośbą o opracowanie i zaprezentowanie prototypu wozu sportowego. Alfa Romeo razem z Bertone opracowała prototyp nazwany Montreal.
    W marcu 1970 roku dziennikarze motoryzacyjni mieli okazję przetestować samochód seryjny.
    Pary okrągłych reflektorów nakryte są w górnej połowie żaluzjami złożonymi z czterech ażurowych schodków, które usuwają się po zapaleniu reflektorów. Na tylnm słupku znajduje się sześć podłużnych wylotów powietrza o narastającej wielkości. Nad silnikiem znajduje się wlot powietrza do filtra nad silnikiem, w postaci rozszerzającego się trójkąta.
    Pod maską umieszczono wersję rajdowego silnika Tipo 33. Był to aluminiowy motor V8 z czterema wałkami rozrządu i mechanicznym wtryskiem paliwa. Silnik miał suchą miskę olejową oraz wał korbowy ze stali wolframowej. Pojemność zwiększono z 2,0 l do 2,6 l. Moc maksymalna to 200 KM, a maksymalny moment obrotowy 238 Nm. Prędkość to 220 km/h, a czas sprintu do 100 km/h 7,4 s. Pięciobiegową skrzynię z molibdenowymi synchronizatorami, specjalnie skonstruowaną do współpracy z silnikami dużej mocy, wykonała niemiecka firma ZF.
    Wciągu siedmiu lat, do 1977 roku wyprodukowano 3925 egzemplarze.