Home  Alfa Romeo SZ/RZ
    W 1989 roku na salonie samochodowym w Genewie pokazano prototyp coupe o oznaczeniu ES-30. Jeszcze tego samego roku pojazd wszedł do produkcji pod imieniem SZ.
    SZ zaprojektowany był w siedzibie Alfa Romeo ale produkowany przez Zagato. Nadwozie wykonane jest z żywic termoplastycznych, wzmocnionych materiałami z włókna szklanego.
    Serce SZ przeszczepiono niemal bezpośrednio z 75. Trzylitrowe V6 nie przekraczało jednak w 75 nawet 190 KM. Na potrzeby SZ jednostkę znacznie podkręcono: zmieniono pracę wałów rozrządu, ciśnienie spalania, geometrię i przepustowość układu wydechowego i kanałów dolotowych, zamontowano większy filtr powietrza oraz wydajniejsze chłodzenie silnika i skrzyni biegów a wtryskiem i zapłonem sterował zintegrowany, elektroniczny układ Boscha. Moc wzrosła do 210 KM. Maksymalna prędkość SZ wg Alfy Romeo to 245 km/h (prywatne egzemplarze osiągały nawet licznikowo 275 km/h). Na rozpędzenie SZ od 0-100 km/h wystarczało 7 s. Siłę napędową przenoszono poprzez 5-stopniową, ręczną przekładnię.
    Pod koniec 1992 roku do SZ coupe dołączyła otwarta wersja RZ.
    Wersji SZ powstało 1036 (z czego 38 było prototypami i przedprodukcyjnymi modelami do testów) egzemplarzy, z RZ 241.