Home  Renault Alpine A110
    Firmy produkujące samochody sportowe są zazwyczaj tworzone przez ludzi zarażonych wyczynowym automobilizmem. Takim człowiekiem był również Jeana Rédélé, diler firmy Renault w Dieppe, który tuż po II wojnie światowej zaczął rasować samochody renault 4 CV i za ich kierownicą brać udział w poważnych zawodach.
    W 1955 roku już we własnej firmie Automobiles Alpine, skonstruował samodzielnie pierwsze auto sportowe, noszące nazwę A106 Millie Miles.
    W 1963 roku z fabryczki Jean Rédélé wyjechała Alpine A110. A110 wyposażono w nadwozie z włókna szklanego osadzone na rurowej ramie centralnej.
    Pierwsze A110 miały układ napędowy zaadoptowany z małolitrażowego R8 i przy pojemności 1,1 l dysponowały mocą 100 KM. A110 z tym silnikiem rozwijało prędkość 220 km/h. Silnik 1300 z dwoma gaźnikami Weber o mocy 95 KM pozwalał podróżować z prędkością 195 km/h.
    W 1964 roku pojawiła się wersja 1600 SI. Inżynierowie wyisnęli z tego silnika 124 KM. Sprint do setki trwał 7,5 s. Prędkość maksymalna to 220 km/h. W 1968 roku pojawił się model 1600 o mocy zwiększonej do 165 KM. Zależnie od stosowanych przełożeń rozwijała prędkość w granicach 190 - 210 km/h. Rajdowa wersja A110 wyposażona była w silnik o pojemności 1,8 l i mocy 170 KM.
    Na początku lat 70. zakład Jeana Rédélé otrzymał wsparcie finansowe koncernu Renault i jego auta stały się postrachem rajdów Monte Carlo, Akropolis i San Remo. W latach 1971-73 najcenniejsze trofea rajdowe trafjały do warsztatu Rédélé.
    Jeżeli ktoś chciałby sobie sprawić dobrze zachowany egzemplarz Alpine (do 1974 roku wyprodukowano ich 7160) musiałby wydać 25 000 EUR.