Home  Aston Martin V8
    Na salonie genewskim w 2005 roku Aston Martin zaprezentował nowy model - V8 Vantage. Koncept Astona Martina AM V8 Vantage został zaprezentowany na początku 2003 roku podczas salonu samochodowego w Detroit. Od tamtego czasu auto przechodziło testy. Pojazd testowano m.in. w okolicach Dubaju (nad Zatoką Perską). Eksperymenty przeprowadzano również w warunkach arktycznych za kołem podbiegunowym w Szwecji. Na koniec właściwości jezdne sprawdzano na niemieckim torze Nuerburgring. W sumie podczas testów 78 prototypów przejechało ponad 1 mln 250 tys. km.
    Z przodu widzimy charakterystyczny grill, nad którym zatopione są, wyszczuplone reflektory. Zaraz za przednimi nadkolami, dwa skrzela i przecinająca je brzytwa rozpoczynają linię zaznaczającą drzwi. Tylne lamp są dodatkowo przyciemnione.
    Typowe już dla brytyjskiej marki jest użycie najwyższej jakości materiałów do wykończenia wnętrza. A więc skóra Connolly, dywaniki Walton, a do tego wykończenie konsoli aluminium z luksusowym zegarkiem na szczycie i specjalnie opracowanym systemem nagłośnieniowym.
    Symbol V8 w nazwie samochodu pojawił się nieprzypadkowo, bo pod maską zamontowano ośmiocylindrową, widlastą jednostkę napędową. Tak jak pozostałe silniki Astona Martina, tak i ten jest składany ręcznie. Jednostka ma pojemność 4,3 litra i generuje moc 380 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 410 Nm. Jak podaje producent V8 Vantage przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 s, a prędkość maksymalna wynosi około 280 km/h. Napęd jest przekazywany na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej.
    Na salonie w Los Angeles w 2006 roku Aston Martin zaprezentował V8 Vantage roadster.
    Roadstera wyposażono płócienny dach, którego składanie i rozkładanie odbywa się całkowicie automatycznie za pomocą jednego przycisku na konsoli. Cała operacja trwa 18 sekund i jest możliwa do przeprowadzenia podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 50 km/h.
    Pod maską samochodu znajdzie się ta sama jednostka, co w wersji z twardym dachem. Ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,3 litra oferuje 380 KM oraz 410 Nm oraz pozwola rozpędzić się do 'setki' w czasie 4,9 s. Prędkość maksymalna nowego Astona wynosi 280 km/h. Jednostka napędowa może współpracować z jedną z dwóch rodzajów skrzyń biegów - sześciostopniową, manualną lub automatyczną typu sportshift.
    W Paryżu w 2006 roku firma Aston Martin zaprezentowała modelu V8 Vantage ze zautomatyzowaną skrzynię biegów Sportshift, bazującą na 6-stopniowej przekładni manualnej. Tradycyjny lewarek zmiany biegów zastępują przyciski „Auto Drive”, „Reverse” i „Neutral” na tunelu centralnym. W trybie manualnym biegi zmieniają się manetkami pod kierownicą. W trybie „Auto Drive” skrzynia staje się w pełni automatyczną przekładnią. Prędkość maksymalna V8 Vantage z wolnossącym 8-cylindrowym silnikiem 4,3 l o mocy 380 KM i przekładnią Sportshift jest taka sama, jak w wypadku tradycyjnej skrzyni biegów 280 km/h, a przyśpieszenie udało się nieco skrócić w porównaniu z autem ze skrzynią manualną.
    We Frankfurcie w 2007 roku firma Aston Martin zaprezentowała model V8 Vantage N400, to drogowa wersja wyścigowego modelu N24, który wygrał 24-godzinny maraton ADAC na torze Nurburgring. Moc pochodzi od silnika V8 4,3 l o mocy zwiększonej do 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 420 Nm. Napęd może być przenoszony poprzez półautomatyczną skrzynię, bądź tradycyjną, manualną przekładnię.
    Wersję specjalną N400 wyróżniają trzy nowe lakiery nadwozia. W wyposażeniu standardowym znajdziemy między innymi: pakiet sportowy z twardszym zawieszeniem, doskonałe audio, system nawigacji satelitarnej, lampy ksenonowe i podgrzewane siedzenia.
    W 2007 roku firma Aston Martin zaprezentowała model V8 Vantage N400 Roadster.
    Roadster podobnie jak coupe otrzymało nową maskę silnika, polerowaną atrapę chłodnicy i zmienioną stylistykę otworów w przednich błotnikach i progach. W wyposażeniu standardowym znajdziemy nawigację satelitarną, podgrzewane skórzane fotele.
    8-cylindrowy silnik w układzie V dysponuje mocą 400 KM i momentem obrotowym 420 Nm.
    Powstanie tylko 240 V8 Vantage N400 Roadster.     W 2008 roku po trzech latach od oficjalnej prezentacji, Brytyjczycy zdecydowali się odświeżyć model Vantage. Właściwie jedyne zmiany, które można zauważyć gołym okiem, to nowa konsola centralna i przemodelowany drążek zmiany biegów, oraz brak kluczyka, który został zastąpiony znanym już z modeli DBS i DB9 przyciskiem ECU (Emocion Control Unit). Natomiast z zewnątrz nowe auto można odróżnić od dotychczas produkowanego po nowym zestawie dziewiętnastocalowych felg aluminiowych.
    Przede wszystkim o 0,4 l urosła pojemność silnika, która wynosi teraz 4,7 l. Moc z 385 KM zwiększyła się do 420 KM, a moment obrotowy wzrósł do 470 Nm (wcześniej 410 Nm). Dzięki temu V8 Vantage rozpędza się teraz do pierwszej setki w 4,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 288 km/h. Napęd na koła trafia za pomocą sześciostopniowej, manualnej bądź czteroprzełożeniowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów.