Home  Audi TT
    Pierwsza generacja Audi TT pojawiła się w 1998 roku i od razu stała się przebojem. Premierę nowego wcielenia zaplanowano na 6 kwietnia 2006 roku.
    Bryła nadwozia przypomina poprzedni model m.in. dlatego, że zachowano charakterystyczny, opadający ku tyłowi dach kabiny. Wstawiono też nową atrapę chłodnicy - zgodnie z obowiązującą od niedawna linią Audi jest to trapezoidalna krata singleframe. Nowe są klosze lamp tylnych, lusterka boczne z wtopionymi kierunkowskazami oraz przedni spoiler.
    Kokpit TT nowej generacji to kwintesencja sportowego stylu. Doliczymy się tu siedmiu kół - pięć z nich to wloty powietrza (trzy pośrodku, po jednym na skrajach), dwa pozostałe to prędkościomierz i obrotomierz. Tymczasem kierownica jest ścięta u dołu.
    Audi TT to pierwszy samochód, do którego budowy podwozia użyto dwóch materiałów - w 69 procentach jest to aluminium, a w 31 procentach stal. To niespotykane połączenie powoduje, że rama przestrzenna jest niezwykle lekka i wytrzymała, a co za tym idzie polepszają się właściwości jezdne. Jednak, żeby nie popełnić błędu przy debiucie poprzedniego modelu, Audi dodatkowo zastosowało spoiler, który automatycznie wysuwa się po przekroczeniu 120 km/h.
    W 2006 roku do wyboru były dwie jednostki. Słabsza o mocy 200 KM to znany z innych modeli koncernu 2-litrowy turbodoładowany silnik FSI. Za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 2-sprzęgłowej przekładni S-Tronic napędza on przednią oś oraz zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 s oraz prędkość maksymalną 240 km/h. Drugi motor to 250-konna V6 o pojemności 3,2-litra zapewni nam dojście do "setki" w 5,7 s oraz osiągnięcie elektronicznie ograniczonych 250 km/h. W tej wersji do dyspozycji mamy napęd Quattro na cztery koła.