Home  Austin-Healey Sprite
    W 1958 roku pojawił sie pierwszy Sprite.
    Według pierwotnego projektu miał mieć chowane reflektory, ale ze względu na koszty wycofanoe się z tego. W rezultacie reflektory sterczały na opadającej łagodnie masce. Z tego powodu samochód nazywano "Frog Eye". Aby uzyskać dostęp do silnika, unosiło się cały przód nadwozia, a więc maskę z kraą wlotu powietrza i przednią szybą.
    We wnętrzu obok prędkościomierza i obrotomierza na desce rozdzielczej był wskaźnik temperstury i ciśnienia oleju. Kierunkowskazy włączało się nałym przełącznikiem umieszczonym na środku deski rozdzileczej.
    Czterocylindrowy, rządowy silnik o pojemności 1,0 l osiągał moc 43 KM. Dzięki czterobiegowej mechanicznej skrzyni Sprite mógł rozpędzić się do 130 km/h.
    W 1961 roku samochód otrzymał przd z reflektorami w rarożnikach i oddzielnie otwieraną pokrywą silnika oraz bardziej kańciasty tył. Wersja ta oznaczona MkII miała silnik o mocy 46 KM, później pojawiła się wersja MkII 1100 z silnikiem o pjemności 1,1 l i mocy 56 KM.
    Od 1964 roku Sprite MkIII miał opuszczane szyby oraz silnik o mocy 59 KM.
    Model MKIV z 1966 roku miał silnik o pojemności 1,3 l i mocy 65 KM.
    Produkcję zakończono w roku 1970, chociaż jeszcze 1020 Sprite ze znakiem Austina wyprodukowano w 1971 roku.
    Do 1971 roku wyprodukowano 48 999 samochodów "Frog Eye" i 80 360 Zmodernizowanych Sprite.