Home  Bentley Continental R
    Prototyp tego samochodu ujrzał światło dzienne 27 sierpnia 1951 roku. Na początku nazywał się Corniche II.
    Podczas rozpoczętej w styczniu 1952 roku produkcji Corniche przyjął nazwę Continental. 207 sztuk wyjechało z fabryki w okresie od 1952 do 1955.
    Stary piękny Continental ma konstrukcję ramową, niezależne zawieszenie oraz układ kierowniczy i hamulcowy rodem z serii MK-VI i R-Type. Te elementy samochody były składane w fabryce Rolls-Royce'a w Crewe. Kompletna karoseria była następnie transportowana koleją do składu Lillie Hall Depot w Earls Court London. Tam dawano duszę kawałowi metalu.
    Ważył w granicach 1800 kg. Napędzany był sześciocylindrowym silnikiem z aluminiowymi tłokami. Serie A, B i C miały silnik o pojemności 4,6 l. Produkował on moc rzędu 158 KM.
    W roku 1954 cylindry nieco rozwiercono i silnik zyskał teraz 172 KM z 4,9 l. Pierwsze 89 Continentali miało ręczną, czterobiegową skrzynię. Dźwignia zmiany biegów była montowana po lewej lub prawej stronie kolumny kierowniczej, w zależności od preferencji kierowcy.
    W serii C wprowadzono już skrzynię automatyczną.