Home  BMW 2000 CS
    W czerwcu 1965 roku BMW zaprezentowało 2-drzwiowe auto o eleganckim i nowoczesnym nadwoziu typu Coupé - model 2000 CS. Boczna linia karoserii zdradzała brak środkowego słupka. Z przodu pojazdu znajdują się jednoczęściowe owalne lampy. Tuż za przednim zderzakiem umieszczono szereg niewielkich pionowych wlotów powietrza.
    Deska rozdzielcza i tunel środkowy miały elegancki styl i były bardzo funkcjonalne. Wszystkie cztery szyby boczne otrzymały w standardzie elektryczne sterowanie.
    Produkcja seryjna tego Coupé odbywała się na zlecenie BMW w firmie Krmann. W ofercie były dwie odmiany tego modelu. W marcu 1966 roku rozpoczęła się seryjna produkcja wersji 2000 CS, wyposażonej w silnik o pojemności 1,9 l zasilany dwoma dwugardzielowymi gaźnikami poziomymi Solex 40 PHH i osiągający moc 120 KM. W maju 1967 roku, pojawiła się wersja 2000 C wyposażona w ten sam silnik, ale zasilany jednym gaźnikiem dolnossącym Solex 40 PDSI i osiągającym moc 100 KM. Wersja CS oferowana była wyłącznie z 4 biegową ręczną skrzynią, do słabszej wersji można było zamówić automatyczną skrzynię. Model 2000 CS przyspieszał do setki w 12 s (14 s w wersji C z automatyczną skrzynią biegów).
    Do końca produkcji w 1970 roku z taśmy produkcyjnej zjechało 9 999 sztuk modelu 2000 CS i 3 249 sztuk wersji 2000 C z automatyczną skrzynią biegów. Produkcja wersji 2000 C z ręczną skrzynią biegów zakończyła się już we wrześniu 1968 roku liczbą zaledwie 443 sztuk.
    Dziś, aby wejść w posiadanie wersji 2000 C trzeba się liczyć z wydatkiem od około 7000 EUR za kompletny, używany egzemplarz, idealnie nadający się do "odświeżenia" do 16 000 EUR za egzemplarz w idealnym pokazowym stanie, zarówno technicznym jak i wizualnym. Za wersję 2000 CS należy dodać do tych kwot jeszcze odpowiednio od 500 do 1000 EUR.