Home  BMW 507
    W rok 1955 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie został zaprezentowany model 507. Pierwsze egzemplarze trafiły do klientów w roku 1956.
    Pomiędzy okrągłymi lampami osadzonymi na wybrzuszonych błotnikach znajduje się chromowana atrapa wyglądająca jak rozciągnięta na boki nerka. Obrazu dopełniają detale takie jak chromowane zderzaki, lusterka czy boczne wloty powietrza. Całość nadwozia wykonana jest z lekkiego stopu aluminium osadzonego na stalowej ramie.
    Wnętrze wykończono wysokiej jakości skórą. Deskę rozdzielczą wykonano z aluminium malowanego w kolorze nadwozia. Kierowca ma przed sobą duże koło kierownicy a tuż za nim prędkościomierz, z prawej strony obrotomierz a pomiędzy nimi, nieco mniejszy zegarek analogowy. Zarówno kierowca jak i pasażer czuli ogarniającą atmosferę sportowego luksusu pomimo niedużego, dwuosobowego wnętrza z małą przestrzenią bagażową tuż za fotelami.
    Jednostka V8 bezpośrednio wywodzi się z silnika o pojemności 2,6 l stosowanego w sedanie 501. Silnik umieszczony jest wzdłużnie z przodu, wykonany z lekkich stopów aluminium. Posiada dwa zawory na cylinder. Dwa dwukomorowe gaźniki Zenith podają paliwo do komór spalania o maksymalnej pojemności 3,2 l. Silnik rozwijał moc 150 KM (w wersji dla USA - 165 KM) i moment obrotowy osiągający wartość 220 Nm. Cała ta moc przenoszona była za pomocą cztero biegowej manualnej skrzyni biegów na tylne koła. Taki zestaw pozwalał rozpędzić auto ważące 1170 kg do 100 km/h w 8,8 s i podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 220 km/h.
    Niestety BMW 507 nie odniósł rynkowego sukcesu. Głównym powodem była cena. W 1956 roku wynosiła 8 388 USD, a pod koniec produkcji już 10 500 USD.
    W ciągu trzech lat produkcji, do marca roku 1959 monachijską fabrykę, w której składane były 507 opuściły zaledwie 252 egzemplarze. Dzisiaj ceny pięćdziesięcioletniego cabrio przekraczają 100 000 EUR.