Home  BMW M1
    M1 to pierwsze dziecko powstałej w 1972 firmy BMW Motorsport GmbH. Projektantem auta oznaczonego kodem E26 był Giorgio Giugiaro, twórcą podwozia i karoserii – fachowcy z Lamborghini, zaś przygotowaniem silnika zajęli się inżynierowie BMW.
    Młoda firma MGmbH nie posiadała żadnych mocy produkcyjnych, więc M1 musiało być budowane przez firmę Lamborghini. Zanim jednak pierwsze auto zeszło z taśmy, Lamborghini splajtowało. Niemcy zareagowali błyskawicznie i przenieśli produkcję do Baur w Stuttgarcie. Ramę wykonywano w Modenie w zakładach Marchesiego zaś karoserię (po raz pierwszy i ostatni w historii) w zakładach Giugiaro. Wszystko to trafiało do Stutgartu, gdzie montowano układ napędowy. To jeszcze nie koniec – gotowy samochód trafiał do Monachium. Tam był rozbierany i składany z powrotem, by na pewno spełniać rygorystyczne niemieckie normy jakości.
    E26 zostało z dumą zaprezentowane światu na wystawie samochodowej w Paryżu w 1978 roku, pod nazwą M1. Wzbudził zachwyt. Z jednej strony była to bowiem piękna klinowa linia z deski Giugiaro, z drugiej BMW miało swoje charakterystyczne cechy – m.in. nerki na atrapie chłodnicy.
    Konstruktor silnika marzył o rewolucyjnym V10 z Formuły 1, ale pozwolono mu tylko na wykorzystanie sześciocylindrowca z wyścigowej wersji 3.0 CSL. Powstała jednak niemal całkowicie nowa konstrukcja z czterema zaworami w każdym cylindrze, bezstykowym zapłonie, wtryskiem i suchą miską olejową. Silnik oferuje 277 KM z 3,5 l pojemności. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,6 s i osiąga prędkość maksymalną 262 km/h. Wyścigowe wersje przygotowane przez Procar, osiągały moc 495 KM i 310 km/h.
    Przepiękne BMW miało stać się nową siłą w wyścigowym światku. Wtedy znów dały o sobie znać przeciwności. Żeby spełnić międzynarodowe wymogi homologacyjne umożliwiające wykorzystanie samochodu w sportach motorowych, w ciągu dwóch lat BMW musiało wyprodukować 400 takich aut w wersji drogowej. Niemcy wyprodukowali jedynie 399 sztuk w 3 lata. Dodatkowe 56 sztuk wyprodukowano w wersji wyścigowej.
    Jego cena w 1978 roku wynosiła około 100 000 DM.