Home  BMW Z3
    Nadwozie Z3 to typowy, dwuosobowy, pozbawiony dachu roadster. Jego sylwetka prezentuje się dynamicznie i agresywnie. Charakterystyczna jest długa, połączona z atrapą chłodnicy maska silnika. Auto otrzymało typowe dla BMW, podwójne reflektory, które zabezpieczone są wspólnym kloszem. W masywny zderzak przedni wkomponowano światła przeciwmgielne i wlot powietrza. Uwagę zwracają dodatkowe wloty zainstalowane z boku karoserii, pomiędzy kołem przednim a drzwiami. Nisko poprowadzony tył wyposażony jest w wąskie, dwukolorowe lampy i szeroki zderzak.
    Wnętrze zostało ono wykonane w stylu odpowiadającym charakterystyce Z3. Pomiędzy fotelami przebiega wysoki tunel łączący się z wspaniale zaprojektowaną konsolą środkową. Deska rozdzielcza jest niezwykle ergonomiczna, dostęp do włączników i wskaźników jest bardzo wygodny.
    Auto to występowało w czterech wersjach silnikowych. Najsłabszy był motor o pojemności 1,8 l. Osiągaół on moc 118 KM i moment 168 Nm. Pozwalało to na rozpędzenie auta do 194 km/h i uzyskanie prędkości 100 km/h po 10,5 s. Silnik współpracował tylko z manualną skrzynią. Jednostka 1,9 l uzyskiwała moc 140 KM i moment maksymalny o wartości 180 Nm. Przenosiła ona napęd na koła tylne za pośrednictwem ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów. W pierwszym przypadku prędkość maksymalna wynosiła 205 km/h, przyspieszenie 9,5 s. Silnik ten w połączeniu z automatem rozpędzał pojazd do 196 km/h i przyspieszał do setki w 10,5 s. Z silnika 2,8 osiągana była moc 193 KM i moment 275 Nm. Zapewniało to autu bardzo dobre osiągi, sprint do setki trwał jedynie 7,0 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się na liczbie 218. Wartości te dotyczą samochodu wyposażonego w przekładnię manualną. W przypadku automatu osiągi były nieco słabsze: prędkość maksymalna to 216 km/h, a przyspieszenie, 7,4 s.
    Topowy model M Roadster wyróżnia szeroka karoseria. Przedni zderzak jest agresywniej uformowany i znajdyją się w nim dodatkowe otwory do chłodzenia przednich tarcz hamulcowych. Z tyłu znajdują się cztery rury wydechowe. M Roadster posiadał potężną, sześciocylindrową jednostkę 3,2 l o mocy 321 KM i momencie 350 Nm. Setka na liczniku pojawiała się po 5,4 s. Prędkość maksymalna ograniczona została elektronicznie do 250 km/h.
    W kwietniu 1999 roku w sprzedaży pojawił się odświerzony model Z3. Auto poddano kosmetycznym zabiegom, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Największe zmiany nastąpiły w tylnej części pojazdu, gdzie wprowadzono nowy zderzak oraz nowe zespolone lampy. Reflektory przednie otrzymały chromowane obramowanie. Wewnątrz natomiast zastosowano nowe materiały wykończeniowe. Zmianie uległa też konsola środkowa, wskaźniki stały stały się bardziej czytelne.
    W najtańszej wersji (1,8) auto kosztowało 61 193 DM, a w najdroższej (3,2) - 112 369 DM.