Home  Bugatti 35
    Bugatti 35 zadebiutowało w 1924 roku podczas wyścigu Grand Prix of the Automobile Club of France w Lionie.
    Wyścigowe 35 to było prawdziwe dzieło sztuki, które przybrało formę samochodu. Najszybszego wówczas na świecie. Jej twórcą był Ettore Bugatti, Alzatczyk owładnięty koncepcją stworzenia doskonałego pojazdu. Między 1924 a 1931 rokiem powstało tylko 460 egzemplarzy tego modelu.
    Karoseria wyścigówki przypominała kształtem wydłużone cygaro - przód był zaokrąglony, a tył zwężony i ostro ścięty. Aerodynamicznie ukształtowane auto miało przy tym małą masę - 762 kg. Napędzał je dwulitrowy, ośmiocylindrowy silnik benzynowy o mocy 90 KM. Z maksymalną prędkością 177 km/h Bugatti 35 dzielnie rywalizowało z wyścigówkami ze stajni Alfa Romeo i Maserati.
    W 1927 roku wyprodukował mocniejszą wersję wyścigówki 35B. Nowy motor o pojemności 2,3 litra i mocy 140 koni pozwalał rozpędzić się tym bolidem do prędkości 209 km/h.
    Bugatti 35B triumfowało też w kolejnych wyścigach - w samym tylko 1927 roku wygrało ponad 600 zawodów. Jednym z największych sukcesów Bugatti 35B było wygranie trzy razy pod rząd trudnego wyścigu górskiego Targa Florio, rozgrywanego niedaleko Palermo na Sycylii.
    Najszybsza wyścigówka lat dwudziestych ubiegłego wieku była również przeznaczona dla "cywilów" (w salonach samochodowych sprzedawano ją w wersji 35A). Ettore Bugatti chciał, aby nabywcy odczuwali ten sam dreszczyk emocji, co zawodnicy ścigający się w wyścigach. W odróżnieniu jednak od topowej wersji 35B w drogowym bolidzie był słabszy silnik o mocy 80 koni, który pozwalał rozpędzić auto do prędkości 161 km/h.