Home  Bugatti Veyron
    W roku 1999 w Tokyo obok modelu EB218 zaprezentowano prototyp, oznaczony EB 18/3 Veyron.
    Jesienią 2000 roku na salonie samochodowym w Paryżu pokazano kolejne stadium ewolucyjne entuzjastycznie przyjętego prototypu - model EB 16/4 Veyron. Pojazd wyposażono w zupełnie nową jednoskę W16, sklejoną z dwóch V8, rozwijającą przy pomocy czterech turbosprężarek moc ponad 1000 KM i moment obrotowy 1250 Nm.
    Na salonie samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2001 roku pokazano wersję przedprodukcyjną, niewiele różniącą się od zaprezentowanego rok wcześniej prototypu (największą zmianą był rozstaw osi zwiększony o 50 milimetrów oraz zupełnie nowa, siedmiostopniowa skrzynia biegów w miejsce sześciobiegowej). Konieczność dopracowania i przeprowadzenia testów w nawet najbardziej ekstremalnych warunkach przesunęły termin wprowadzenia pojazdu do sprzedaży.
    Jesienią 2005 roku Veyron trafił na rynek.
    Stałym elementem dla marki jest charakterystyczna, chromowana krata wlotu powietrza. W oczy rzuca się tył pojazdu z dwoma parami okrągłych świateł. Końcówki umieszczonych po obu stronach silnika rur zasysających powietrze sięgają płaskiego dachu. Nadwozie malowane będzie na dwa kolory - jednym pokryte będą przednie błotniki i drzwi, drugim dach i tylna część auta. Aby cały zespół napędowy mógł działać, potrzebny był wydajny system chłodzenia, na szczęście projektanci ładnie i w miarę dyskretnie upakowali wszystkie wloty powietrza. Zastosowano też sprytną sztuczkę - tylne skrzydło unosi się po wyłączeniu silnika, tak aby jednostka mogła jak najszybciej ostygnąć. W rzeczywistości z tyłu znajdują się dwa spoilery, jeden wysuwany aż ponad linię dachu a drugi znajduje się przy linii nadwozia.
    We wnętrzu znajdziemy mieszankę elementów sportowych z elementami luksusowymi. Mieszek dźwigni zmiany biegów, wykładzinę drzwi, fotele i sufit pokryto numbukiem. Jako kontrast dla tapicerki służą powierzchnie z aluminium. Na desce rozdzielczej obok prędkościomierza i obrotomierza znajduje się też wskaźnik pokazujący moc, z jakiej się w danej chwili korzysta. Na konsoli środkowej znajdują się elementy sterujące zestawem audio, automatyczną klimatyzacją oraz chronometr.
    Właściciel otrzymuje dwa kluczyki - jeden z tradycyjnym zadaniem a drugi wpinany w stacyjkę ulokowaną w środkowym tunelu. Po przekręceniu "top speed key": samochód przysiada o prawie 6 centymetrów bliżej asfaltu a tylny spoiler niemal całkowicie się chowa.
    8-litrowy silnik o mocy 1001 koni mechanicznych sprzęgnięty z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów oferuje 1250 Nm. Takie są oficjalne dane, wiadomo jednak że firma będzie oferować kupującym możliwość przeregulowania silnika w zakresie 900 KM - 1300 KM. Do 100 km/h rozpędza się w zaledwie w 2,5 s. Po trzynastu sekundach Veyron będzie już jechał 300 km/h. Veyron na volskwagenowskim torze Ehra Lessien osiągnął w dwóch przejazdach (w jedną stronę i z powrotem) na mierzonej mili średnią prędkość 407,2 km/h,
    W 2007 roku podczas targów we Frankfurcie Bugatti zaprezentowało wyjątkowy pojazd. Był nim Veyron Pur Sang, którego produkcja była ograniczona tylko do pięciu egzemplarzy.
    Pod względem technicznym samochód, który został nazwany pur sang nie przeszedł zmian.
    Nadwozie Veyrona nie zostało pomalowane, a wzrok przyciąga naturalnym kolorem aluminium i karbonu. Ponadto zastosowano nowe, lżejsze materiały, co spowodowało, że ważący niemal dwie tony standardowy samochód "schudł" o 100 kg.
    W 2008 roku pokazany został Veyron Sang Noir. Limitowana wersja Bugatti Veyron powstała w hołdzie legendarnemu Bugatti Atlantique 57S. Pierwsze, co rzuca się w oczy to czarne panele z włókna węglowego. Później zauważamy również aluminiowe obudowy lusterek zewnętrznych, przyciemnione przednie lampy i nowy wzór felg aluminiowych. Wewnątrz dominuje tapicerka wykonana w jasnym, pomarańczowym kolorze.
    Przewidywana cena to ponad 1 160 000 EUR. Veyron Pur Sang - 1 400 000 EUR.