Home  Cadillac XLR
    Model XLR produkowany od 2003 roku w prostej linii wywodzi się od koncepcyjnego modelu Evoq, który zaprezentowano w 1999 roku podczas salonu w Detroit.
    Dwumiejscowy kabriolet po rozłożeniu sztywnego dachu przekształca się w bardzo zgrabne coupe. Operacja ta zajmuje tylko 30 sekund i odbywa się za naciśnięciem jednego przycisku. Co ważne, jest to dach typu hardtop, a więc odpadają wszelkie obawy o korzystanie z auta zimą (jest tu także podgrzewana tylna szyba).
    Projekt deski rozdzielczej nie jest wyszukany, ale nie żałowano na ekskluzywne materiały. Poza tym kabina jest maksymalnie skomputeryzowana. W centralnym punkcie środkowej konsoli umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz systemu Communiport produkcji Delphi. Na wyświetlaczu kierowca może odczytać najistotniejsze informacje dotyczące aktualnego stanu technicznego samochodu oraz aktualnie włączonych funkcji. Wyświetlacz jest również sprzężony z systemem nawigacji satelitarnej. Poza tym Communiport służy także rozrywce, bo w skład tego systemu wchodzą odtwarzacze DVD i CD oraz słuchawki i łącza audio/wideo dla standardowych gier wideo.
    Do napędu auta wybrano ośmiocylindrowy silnik Northstar o pojemności 4,6 litra i mocy 315 KM. Maksymalny moment obrotowy to 438, a przyśpieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 5,9 s. Napęd jest przekazywany na tylne koła za pośrednictwem pięciostopniowej, sterowanej elektronicznie automatycznej skrzyni biegów.
    W 2005 roku Cadillac zaprezentował swojego roadstera w wersji XLR-V.
    W XLR-V jest inna niż w XLR atrapa chłodnicy - zamiast poprzecznych żeber zastosowano drobną siatkę o metalicznym połysku. Taką samą siatką zasłonięto wlot powietrza w przednim zderzaku. Poprzez dodanie nakładek na progi optycznie obniżono i tak już niskie (w XLR) zawieszenie. Tylne światła wykonano w technice diod LED. Diody są trwalsze niż tradycyjne żarówki, a poza tym atrakcyjnie wyglądają. Pod tylnym zderzakiem można zauważyć cztery końcówki układu wydechowego.
    W środku zastosowano wlementy wykonczenia z aluminium i drewna hebanowego.
    Cadillac XLR-V napędzany jest przez silnik benzynowy Northstar V8 SC. Motor wyposażony jest w turbosprężarkę, ma cztery zawory na cylinder i system zmiennych faz rozrządu. Z pojemności 4,4 l osiąga on moc 440 KM i moment 576 Nm. Do setki auto rozpędza się w 5 s. Napęd przenoszony jest za pomocą 6-stopniowej przekładni automatycznej.
    W 2008 roku po pięciu latach od oficjalnego debiutu, Cadillac XLR doczekał się odświeżenia wyglądu.
    Przede wszystkim producent nie zdecydował się na żadne modyfikacje jednostki napędowej. Tak więc nadal do wyboru mamy dwie wersje silników – słabszą, bo 320-konną, widlastą ósemkę o pojemności 4,6 l, oraz mocniejszą (XLR-V) V8-kę z kompresorem, o pojemności 4,4 l, która rozwija 443 KM.
    Pewne zmiany zaszły w wyglądzie zewnętrznym auta. Poprawiono wygląd przedniego zderzaka, nieco zmodyfikowano wygląd grilla, po bokach dołożono wloty powietrza oraz zmieniono kształt lamp przeciwmgłowych. Odświeżony został także tył XLR-a, a na masce teraz w każdej wersji widać wyraźne przetłoczenie (wcześniej tylko w XLR-V).
    Cena wersji XLR-V to 85 000 USD.