Home  Chevrolet Corvette Sting Ray
    Corvette Sting Ray zaczęto produkować w 1963 roku. Kabrioletowi towarzyszy coupe, z dzieloną tylną szybą. Opływową linię upiększono dodatkowo "rekinimi skrzelami", których jedynym zadaniem było być pięknymi. Ponieważ nie miały żadnego funkcjonalnego połączenia z komorą silnikową, a do chłodzenia hamulców były nieprzydatne, bo aż do końca roku 1965 ten Chevrolet miał na obu osiach bębny.
    Po raz pierwszy, w seryjnie produkowanym amerykańskim samochodzie, zastosowano niezależne tylne zawieszenie. Z wahaczami poprzecznymi i drążkami reakcyjnymi na poprzecznym resorze piórowym. Specjalnie do tego zawieszenia opracowano wówczas nowe podwozie z ramą kształtownikową.
    We wnętrzu Corvette uwagę zwraca prędkościomierz, który ma podwójną skalę: w milach (duże cyfry) i w kilometrach (małe). W nietypowy sposób włącza się światła drogowe. Po lewej stronie kierownicy znajduje się dźwignia z napisem "lights". Po jej pociągnięciu unoszą się i zapalają schowane w masce reflektory.
    W 1964 w tym modelu stosowana była jednostka "small block" o pojemności 5,4 l i mocy 228 KM. Mógła on być opcjonalnie wyposażona we wtrysk paliwa, co zwiększało jej moc do 328 KM, ale można było też wybrać wersję o pojemności 5,8 l, która w zależności od rodzaju zasilania i zastosowanych nastawów dysponowała mocą 228, 274 lub 333 KM. Od roku 1965 listę opcji poszerzono o silnik "big block" o pojemności 6,5 l i mocy 400 KM. Bardzo atrakcyjną była wersja z silnikiem o pojemności 7,0 l i mocy 435 KM z czterobiegową manualną skrzynią biegów. Pozwalało to rozpędzić pojazd do 100 km/h w 4,8 s, a po następnych paru osiągnąć szybkość 250 km/h. Opcją była dwustopniowa automatyczna skrzynia przekładniowa z hydraulicznym nadbiegiem realizowanym przez przekładnię hydrokinetyczną.
    W 1978 roku, z okazji jubileuszu 25 lat produkcji modelu Corvette, powstała krótka seria wersji Sting Ray.
    Jubileuszowe coupe od innych modeli Sting Ray różni się przede wszystkim kolorem nadwozia. Wersja ta była produkowana tylko w jednym kolorze - srebrzystym, z charakterystycznym ciemniejszym pasem na wysokości zderzaków. Innymi wyróżniającymi jubileuszowe auto elementami są: pomarańczowy kolor skórzanej tapicerki oraz specjalne nakładki na felgi, nazywane kubkami.
    Jubileuszowy Sting Ray napędzany był ośmiocylindrowym benzynowym silnikiem widlastym o pojemności 5,4 l i mocy 220 KM, który rozpędza auto do 230 km/h. Potężny moment obrotowy o wartości 550 Nm pozwala na przyspieszenie od 0-100 km/h w czasie 7,5 s. Napęd przekazywany był za pośrednictwem automatycznej, trójstopniowej skrzyni biegów.
    Wyprodukowano 117 964 egzemplarze Sting Ray, w tym 72 418 kabrioletów i 45 546 coupe.