Home  Chevrolet Corvette StingRay
    Samochód fabrycznie mógł być zaopatrzony w składany dach. Stanowią go dwa, wykonane z włókien szklanych (podobnie jak całe nadwozie), elementy. Zdejmowanie i zakładanie odbywa się ręcznie i trwa kilkanaście sekund.
    Paleta silników zaspokajała wszelkie życzenia. Najmocniejszy Big Block V8 osiągał z 7 l pojemności 400 KM mocy. Silnik zasilany był układem trzech dwugardzielowych gaźników. Moment obrotowy trafiał na tylne koła poprzez 3- lub 4-stopniową ręczną skrzynię biegów. Przyspieszenie do setki trwało 4,8 s.
    Lata siedemdziesiąte z kolejnymi kryzysami paliwowymi i ostrymi normami czystości spalin, zmieniły oblicze amerykańskiego rynku. Niemodne stały się auta z ogromnymi silnikami, a na dodatek wprowadzenie do dystrybucji benzyny bezołowiowowej zmusiło projektantów do zmian w konstrukcji silników, co zmniejszyło ich moc. W połowie lat 70 w silniku Big Block pozostało tylko 275 KM (rok 1974), a w silnikach mało kadłubowych 190 i 250.
    W 1975 roku 7,4 l silnik wraz z mianem Stingray przechodzi do historii. Jego mniejsze odpowiedniki wyposażono w katalizator i elektroniczny system kontroli spalin. Sterowany komputerm system wtrysku paliwa więzi w small blocku zaledwie 200 KM, pozwalając rozpędzić się do 100 km/h w 8 s.
    Rok 1982 jest ostatnim dla Corvetty StingRay. Nie zaproponowano żadnych zmian w 1983 roku.