Home  Chevrolet Corvette
    Prezentacja nowej wersji Corvette w 1997 roku była wydarzeniem styczniowej wystawy samochodowej w Detroit. Europejska premiera odbyła się na salonie w Genewie. Technicznie Corvette została zupełnie zmieniona, choć zachowała podnoszone reflektory i domieszkę plastiku w karoserii. Od 1997 roku sprzedawano model Coupe, a w 1998 roku dołączyła wersja Convertible.
    Kształtem nadwozia przypomina trochę klin - nisko pochylona maska silnika uwypukla się coraz bardziej, aż w końcu przechodzi w kabinę oraz nieco zadarty, ścięty tył. Sportowego szyku dodają wąskie wloty powietrza z przodu pojazdu, a także za przednimi i przed tylnymi nadkolami. W wersjach lepiej wyposażonych przednie wloty zamaskowano aluminiową siatką. Z tyłu charakterystycznym motywem są wielkie, podwójne lampy oraz cztery końcówki rur wydechowych.
    Wnętrze Corvetty jest surowe, jak przystało na sportowe samochody, uzupełnione jednak o luksusowe elementy. Odnajdziemy tam skórzane fotele, regulowane w każdej płaszczyźnie, regulowaną kolumnę kierownicy, klimatyzację, system audio. Ciekawym rozwiązaniem jest wyświetlanie, za pomocą małego projektora, w dolnej części przedniej szyby prędkości podróżowania i obrotów. Samochód wyposażony jest oczywiście w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (poduszkę pasażera można wyłączyć na przykład gdy na przednim siedzeniu wieziemy dziecko co automatycznie sygnalizowane jest zapaleniem się lampki na desce rozdzielczej.
    Dzięki usztywnieniu podwozia (mocniejsza rama), zastosowano konstrukcję przekładkową (aluminium + balsa) powodując eliminacje wibracji, wstrząsów i dodatkowych dźwięków w czasie przyspieszania i szybkiej jazdy. Udoskonalono zawieszenie,które było indywidualnie dostosowywane w fabryce do wagi zamówionego wyposażenia. Elementem tłumiącym w sportowym zawieszeniu są rzadko spotykane resory piórowe.
    W wersji coupe i kabrio Chevroleta Corvette napędza ośmiocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 5,7 litra i mocy 350 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 509 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s, a prędkość maksymalna, jaką może osiągnąć, wynosi 281 km/h. Napęd na tylne koła jest przenoszony za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej lub pięciostopniowej automatycznej.
        W 2001 roku powstała wersja Z06, w której kabina jest wyposażona w zdejmowany dach typu hard-top. Z06 jest napędzana silnikiem V8 o mocy 405 KM, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 542 Nm. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 4,3 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 288 km/h.
    Auto w 2003 roku kosztowało w Niemczech 66 100 EUR.