Home  De Tomaso Guara
    Pierwszy prototyp modelu Guara zaprezentowany został na wystawie w Genewie, w marcu 1993 roku. Nazywał się Guara Barchetta i dysponował otwartym nadwoziem, pozbawionym nawet szyby czołowej, natomiast do produkcji wprowadzono również wersję z nadwoziem zamknietym o nazwie Guara Coupe.
    Nadwozie wykonane jest z tworzyw sztucznych i osadzone n aramie z profili aluminiowych, wzmacnianych masami plastycznymi. Nawiązuje ono swoim wyglądem do stylu znanego z wyczynowych pojazdów, biorących udział w wyścigach na zamkniętych torach.
    Wnętrze pojazdu wykonane jest z dwukolorowej skóry z inkrustacjami z polerowanego aluminium. Zegary i przełączniki są zapożyczone od BMW. Dach składany i rozkładany jest ręcznie. Złożony zakrywa się brezentem, ponieważ nie ma miejsca na jego schowanie.
    Początkowo z tyłu znajdował się silnik BMW V8 o pojemności 4,4 l i 286 KM. Od 2001 roku auto oferowane jest z silnikiem Forda V8 o pojemności 4,6 l i mocy 375 KM. Guara Coupe pierwszą setkę osiąga po 4,7 s, a maksymalnie rozpędzała się do 287 km/h. Wartości te dla Barchetty wynoszą: 4,5 s i 284 km/h. W samochodzie nie znajdziemy żadnych urządzeń wspomagających, nie ma wyciszeń, wspomagania układu kierowniczego i układu hamulcowego.
    Guara Coupe kosztwała 119 000 EUR, a Guara Barchetta 105 000 EUR.