Home  De Tomaso Pantera
    W 1970 roku na salonie samochodowym w Nowym Jorku premierę święcił model Pantera stylizowany przez Amerykanina Toma Tjaardę pracującego w firmie Ghia. Nadwozie to było budowane przez Vignale, a potem, przez Maggiore.
    W 1971 roku na rynku amerykańskim Pantera była sprzedawana z silnikiem V8 o pojemności 5,8 l i mocy 280 KM, 310 KM. Wersja z silnikiem o mocy 330 KM pozwalała na rozpędzenie auta do prędkości 256 km/h. Silnik połączony był z pięciobiegową skrzynią mechaniczną.
    W 1972 roku coraz ostrzejsze przepisy dotyczące emisji spalin ograniczały moc do 266 KM i 285 KM.
    W latach 1973 i 1974 dostępna była jedynie wersja o mocy 266 KM.
    W 1982 roku w Europie wprowadzono do sprzedaży wwsję GT5 z tym samym silnikiem ale o mocy 270 KM. GT5 miał pękate poszerzone błotniki połączone szerokim progiem, szersze koła oraz wysoki tylny spoiler.
    Do 1990 roku zbudowano 9 500 Panter.