Home  Dodge Viper
    Model Viper RT/10 po raz pierwszy zaprezentowano 4 stycznia 1989 roku podczas międzynarodowego pokazu samochodowego w Detroit. W maju 1990 roku, Chrysler ogłosił, że Viper trafi do seryjnej produkcji. Chrysler Viper jako seryjny samochód ujrzał światło dzienne w 1991 roku. Dodge Viper trafił do sprzedaży w 1992 roku.
    Karoseria Vipera wykonana została z tworzyw sztucznych i włókien szklanych. Samochód ma bardzo długą maskę, którą wyposażono w wiele wlotów powietrza oraz przetłoczenia. Przód zdominowany jest przez ogromny, zintegrowany ze spoilerem zderzak. Tuż nad nim znajdują się wąskie reflektory. Kabina pasażerska pokryta jest niewielkim, łukowatym dachem. Dach ten przechodzi w szybę tylną, która łączy się ze spoilerem.
    Kokpit zaopatrzono w okrągłe wskaźniki, których białe tło odbija się od pozostałych elementów wnętrza.
    Auto wyposażone jest w 10-cylindrowy motor o pojemności 8,0 l. Równie potężne są jego parametry, które wyglądają następująco: moc maksymalna to 384 KM, moment 615 Nm. Za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej napędza ona oś tylną. Wszystko to sprawia, że Viper potrzebuje 4,6 s na osiągnięcie setki, a przyspieszać przestaje przy 285 km/h.
    Rok 1993 przyniósł niewielkie zmiany. Dołożono drugą barwę nadwozia - czarną. Można było dokupić hardtop. Silnik, skrzynia biegów i wnętrze pozostało nie zmienione.
    W 1994 roku można było nabyć Vipera już w czterech kolorach. Doszedł żółty i zielony.
    W 1996 roku roadster RT/10 pozostał praktycznie bez zmian, ale nowością była odmiana coupe GTS. W modelu GTS i RT wydechu z boków auta został przeniesiony na tył.
    W modelu coupe kierowca miał do dyspozycji 450 KM.
    W 2000 roku zaprezentowano wyczynową wersję Vipera coupe GTS/R. Dysponowała ona wzmocnionym silnikiem, który rozwijał moc 507 KM. Viper GTS/R potrzebuje 3,9 s na osiągnięcie setki, a przyspieszać przestaje przy 320 km/h.