Home  Dodge Viper SRT-10
        Wzrok przyciągają szeroki tylny zderzak, głęboko wcięte linie boczne z wyeksponowanymi nadkolami, które kiedyś były cechą samochodów z lat 50-tych. Fanów sportowej jazdy z pewnością poruszą znakomite własności aerodynamiczne oraz specjalnie uzyskany docisk zwiększający przyczepność, bezpieczeństwo i poprawiający właściwości jezdne.
    We wnętrzu w polu widzenia kierowcy znajdują się rzadkie (przynajmniej w autach europejskich) urządzenia: poza obrotomierzem, prędkościomierzem, wskaźnikiem temperatury cieczy chłodzącej mamy tu wskaźnik ciśnienia oleju oraz napięcia ładowania.
    Pod maską kryje się aluminiowa jednostka napędowa V10 o pojemności 8,3 l. Dysponuje ona maksymalną mocą 505 KM i maksymalnym momentm obrotowym 712 Nm. Pozwala to na osiagniecie 305 km/h maksymalnej prędkość i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,9 s. Potężna moc silnika przekazywana jest poprzez sześciostopniową manualna skrzynię biegów na tylną oś.
    Dodge Viper SRT-10 Carbon jest lżejsze o około 68 kg w stosunku do seryjnego Vipera SRT-10, a to dzięki zastosowaniu włókna węglowego. Z włókna wykonano pokrywę silnika (ze szczelinami powietrza chłodzącego), pokrywę bagażnika oraz spoiler zwiększający siłę docisku kół tylnych do jezdni. Z włókna węglowego jest również wykonany dzielony spoiler czołowy oraz hard top (sztywny dach mocowany śrubami do nadwozia, który można zdemontować).
    Specjalna wersja 8,3-litrowego silnika V10 wyróżnia się oddzielnymi przewodami dolotowymi z 10 przepustnicami, ponadwymiarowymi zaworami ssącymi i wydechowymi oraz zmodyfikowanymi głowicami cylindrów. W efekcie moc jednostki wzrosła z 500 KM do 625 KM.
    Prezentowany na wystawie motoryzacyjnej w Los Angeles, w 2005 roku, Dodge Viper SRT-10 Coupe wszedł do sprzedaży w sierpniu 2005 roku. Punktem startowym w rozwoju Vipera Coupe był SRT-10 Convertible. Wspólnymi elementami nadwozi obu wersji są: pas przedni, błotniki, pokrywa komory silnika oraz drzwi. Oczywiście oba auta różni dach, ale nie tylko. Nowe elementy zewnętrzne w coupe to m.in. specjalna oprawa szyby czołowej, szyby boczne, tylny pas karoserii, panele tylne oraz tylne lampy zespolone. Jak podkreśla producent, pod względem aerodynamicznym Viper SRT10 Coupe ma zwiększoną - w porównaniu z roadsterem - siłę docisku do podłoża i większą stabilność przy wyższych prędkościach. Osiągnięto to dzięki mocno opadającej linii dachu oraz zastosowaniu spoilera wyprofilowanego na pokrywie bagażnika.
    Pojazd jest napędzany jest silnikiem V10 o pojemności 8,3 l. Dzięki olbrzymiej pojemności silnik dysponuje mocą 500 KM, i uzyskuje maksymalny poziom momentu obrotowego na poziomie 712 Nm. Samochód rozpędza się do setki w 4 s. Napęd przenoszony jest na koła tylne poprzez sześciostopniową, manualną skrzynię przekładniową.
    W 2006 roku Dodge wspólnie z tunerem samochodowym, firmą Prefix przygotował specjalną edycję Vipera, która obejmuje ostatnie egzemplarze rocznikowego modelu 2006.
    Cecha charakterystyczna to tapicerka wykonana z imitacji skóry węża. Aplikacje z takiej skóry znalazły się na siedzeniach, zagłówkach, drzwiach, części kierownicy, na drążku zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego oraz na osłonach przeciwsłonecznych. Fotele zdobi również wyszyte logo modelu Viper.
    Specjalna edycja zawiera także szarą kolorystykę nadwozia z tradycyjnymi dwoma lampasami w czarnym odcieniu, czarne felgi oraz dyfuzor powietrza umieszczony z tyłu samochodu.
    Producent przewidział sprzedaż zaledwie 20 egzemplarzy wyposażony w taki pakiet.
    W 2007 roku zaprezentowany został Viper SRT-10 z niewielkim zmianami. Silnik V10 o pojemności 8,3 l został wzmocniony 500 KM do 510 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 13 Nm do 735 Nm. Dzięki tym modyfikacjom Viper przyśpiesza do setki w 4 s.
    W tym samym roku inżynierowie Dodgea przeprowadzili kilka modyfikacji w silniku V10. Najważniejszą z nich było podniesienie pojemności z 8,3 l do 8,4 l, a w konsekwencji mocy aż o 90 KM do 600 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 725 do 760 Nm. Samochód rozpędza się do "setki" w czasie poniżej 4 s.
    Pod względem stylistycznym Dodge Viper niewiele się zmienił. Z większych nowości można wyróżnić nowo zaprojektowaną maskę silnika z poszerzonymi wlotami powietrza oraz kolorystykę nadwozia i wnętrza.
    W 2007 roku w Los Angeles pokazany został Dodge Viper SRT10 ACR.
    Przy jego projektowaniu kierowano się redukcją wagi auta. Wnętrze auta zostało pozbawione mat wygłuszających, radia i głośników. W miejsce radia zaoferowano zegar mierzący czas okrążeń.
    Pod maską znajduje się 10-cylindrowy silnik o pojemności 8,4 litra, który produkuje 600 KM oraz 760 Nm. Rozpędzanie do 100 km/h trwa niecałe 4 s, a przyśpieszenie ustaje przy 305 km/h. Do dyspozycji kierowcy jest manualna, ręczna skrzynia biegów o 6 przełożeniach.
    Cena Vipera w 2004 roku w Niemczech wynosiła 105 000 EUR.