Home  Ferrari 550
    W 1997 roku zaprezentowano Ferrari 550 Maranello.
    W nadwozie wpleciono wiele elementów z poprzedników Maranello, do najbardziej wyraźnych zaliczyć należy podwójne wloty powietrza za przednimi kołami i tył ze zintegrowanym spojlerem i okrągłymi światłami. Zamieszczony na masce wlot powietrza tłoczył dodatkowe powietrze do silnika.
    12-cylindrowy silnik o pojemności 5,5 litra wykonano głównie z aluminium. Osiągał moc 485 KM i 570 Nm, które można było efektywnie przenieść na podłoże dzięki zaawansowanym systemom elektronicznym, jak aktywny system zapobiegania poślizgowi kół. Tłoki Mahle wykonano z aluminium, podobnie jak tuleje cylindrów, te pokryto jeszcze nicosilem. Korbowody wykonano z tytanu. Opracowano specjalny rodzaj kolektora ssącego o zmiennej geometrii. Paramerty te przenoszone są za pomocą 6-stopniowej ręcznej skrzyni biegów. Ferrari 550 przyspiesza do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h.
    Na desce rozdzielczej panują chrom i skóra. Znajdziemy tu też aluminiowe perforowane pedały z możliwością regulacji nachylenia za pomocą specjalnego klucza. Sześciobiegowa, ręczna skrzynia biegów ma wypolerowaną na wysoki połysk aluminiową prowadnicę.
    W 2000 roku zaprezentowano Ferrari 550 Barchetta, limitowana seria tego sportowego auta obejmowała około 448 egzemplarzy. Wyróżniają ją płaska szyba przednia oraz obite skórą pałąki za fotelami. Ręcznie otwierany dach nie był natomiast zbyt udaną technologicznie konstrukcją i Pininfarina zalecała używania go tylko w sytuacjach awaryjnych i do tego przy małych prędkościach. Ciekawą alternatywę stanowił (nieoryginalny) hardtop z plastiku.
    Kokpit auta jest dość konwencjonalny i brak w nim elementów futurystycznych. Klasyczne okrągłe zegary i wystająca z otwartego wnętrza dźwigni zmiany biegów nie są zbyt nowoczesne, ale świadczą o długoletniej tradycji pielęgnowanej przez włoskich projektantów samochodów sportowych. Wybierając materiały wykończenia konstruktorzy połączyli wysokiej jakości skórę z wstawkami z włókna węglowego.
    Silnik auta to jednostka V12 o pjemności 5,5 l. Osiąga ona moc 458 KM. Pozwala to na rozpędenie auta do setki w 4,4 s, a do 200 km/h w 14,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. Skrzynia biegów o sześciu przełożeniach została umieszczona z tyłu.
    Cena Ferrari 550 Barchetta w 2001 roku wynosiła 250 000 EUR. Cena Ferrari 550 Maranello w 2002 roku wynosiła 183 000 EUR.