Home  Ferrari 599 GTB
6
    Włoska marka na targach w Genewie w 2006 roku zaprezentowła swoje nowe dzieło – Ferrari 599 GTB Fiorano.
    Nazwa modelu ma pewaną symbolikę: Fiorano od toru testowego, na którym badane są osiągi samochodów Ferrari, GTB od Gran Turismo Berlinetta - najsłynniejszej berlinetty stworzonej prez firmę i wreszczcie 599 od pojemności silnika (podzielonej przez 10)
    Za wygląd 599 odpowiedzialni są styliści Pininfariny. Klinowy profil ma stosunkowo długą pokrywę silnika, odsuniętą do tyłu kabinę z niewielkimi otworami bocznych okien. Z boku znajdują się duże otwory za przednimi kołami. Przednia część pojazdu przypomina model 612, przednie reflektory usytuowane są bardziej wertykalnie a w spojlerze znalazły się wloty powietrza. Zwraca uwagę także wyraźnie wyprofilowana pokrywa komory silnika z dużymi otworami. Opadający ku tyłowi dach ze słupkami wyprofilowanymi w taki sposób, by odpowiednio kierowały strumień powietrza opływającego nadwozie. Poniżej dyfuzor, cztery końcówki wydechu, dwa światła przeciwmgielne i dwie główne lampy z diodami LED.
    We wnętrzu uwagę zwracają profilowane, sportowe fotele, brak dźwigni zmiany biegów w konsoli środkowej, duży monitor przy zegarach oraz kierownica, w której umieszczono przyciskli uruchamiania silnika i wyboru charakterystyki układu jezdnego oraz manetki sterujące skrzynią biegów.
    Samochód napędzany jest silnikiem V12, który wywodzi się z jednostki stosowanej w Enzo. W 599 dysponuje on mocą 620 KM i maksymalnym momentem obrotowym 608 Nm. Dzięki temu 599 GTB Fiorano przyspiesza do 100 km/h w ciągu 3,7 s oraz może osiągnąć prędkość maksymalną 330 km/h. Silnik współpracuje z nową półautomatyczną przekładnią, zmiana przełożeń odbywa się za pomocą łopatek przy kierownicy.
    Karoseria w tym dwumiejscowym bolidzie wykonana jest w całości z aluminium.
    Za Ferrari 599 GTB trzeba zapłacić około 240 000 USD.