Home  Ferrari 612 Scaglietti
    Autorem nowego modelu Ferrari jest sam Sergio Pininfarina, który stworzył wyjątkowo piękny pojazd, stylistycznie odwołujący się do czteroosobowych Ferrari z lat 50.
    Mimo umieszczenia widlastego, 12-cylindrowego silnika z przodu, za przednią osią, udało się zachować rozkład masy charakterystyczny raczej dla aut z centralnie zabudowanym motorem. Na przednią oś przypada 46 % ciężaru, pozostałe 54 na tylną. Dodać należy, że dzięki aluminiowemu nadwoziu i blokowi silnika udało się uzyskać niedużą wagę auta - 1.840 kg.
    612 jest nieco większe od poprzednika, modelu 456M. Scaglietti ma długość prawie pięciu metrów (poprzednik 4,7 m). Na uznanie zasługuje także zwiększenie rozstawu osi z 2,6 m w przypadku 456M do ponad 2,9 m w 612.
    Wnętrze zawiera wiele elementów wyposażenia, typowych raczej dla limuzyn niż dla wozów sportowych. Kolumna kierownicy jest regulowana elektrycznie w dwóch płaszczyznach, elektrycznie regulowane przednie fotele, ze zintegrowanymi pasami bezpieczeństwa, ułatwiają wsiadanie na tylne, ciasne foteliki, zaś o dobry nastrój w kabinie dba dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. Na kierownicy znalazły się też przyciski sterowania systemem stabilizacji toru jazdy, nastawami amortyzatorów i zmianą biegów.
    Silnik V12 o pojemności 5,7 l umieszczony jest za przednią osią. Osiąga on moc 540 KM i moment obrotowy 588 Nm. Szybkość 100 km/h na liczniku pojawia się po 4,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.Napęd może być przekazywany na tylną oś za pomocą manualnej, sześciobiegowej skrzyni bądź przy pomocy automatu, który ma możliwość zmiany sekwencyjnej (manetki umieszczone są pod kierownicą).
    Ferrari 612 Scaglietti w 2006 roku zostało lepiej wyposażone. Do wnętrzu udało się wsadzić jeszcze więcej skóry, nowe zegary, audio odtwarzające pliki MP3 i dysk twardy o pojemności 4GB. Pod maską bez zmian.
    Projektanci z włoskiej Pininfariny przygotowali specjalnie dla amerykańskiego kolekcjonera samochodów model Ferrari 612 Scaglietti. Premiera tego samochodu miała miejsce w 2006 roku na Concours d`Elegance w Villa d`Este.
    Auto, które zostało zlecone do wykonania oparto na płycie podłogowej Ferrari 612. Natomiast reszta detali została opracowana przez Pininfarinę. Jednym z elementów, które zostały poddane ponownej obróbce został grill, znajdujący się poniżej maski. Zaprojektowano go ponownie w stylu przypominającym modele z lat 50-tych i 60-tych. Modyfikacji uległ również standardowy blaszany dach, który został zastąpiony dachem wykonanym ze szkła. Obok przednich kół zamontowano powiększone wloty powietrza. Z tyłu dokonano kilku zmian, światła zostały zaprojektowane podobnie do tych, które znajdują się w Ferrari Enzo.
    W środku samochodu każdy detal i bardzo luksusowe wyposażenie oraz elementy zostały szczegółowo przygotowane zgodnie ze wskazówkami oraz oczekiwaniami swego przyszłego właściciela.
    W 2006 roku aby uczcić 30-letnią współpracę z Cornes & Co., firma z Maranello postanowiła stworzyć limitowaną edycję modelu 612 Scaglietti. Nosi ona nazwę Cornes 30th Edition i zostanie wyprodukowana w ilości tylko 20 egzemplarzy, które trafią do wcześniej wyselekcjonowanych klientów w Japonii.
    Przeprofilowano wloty powietrza w zderzakach i przesłonięto je srebrną siatką, a klapkę wlewu paliwa wykonano z włókna węglowego.
    Kolor Blu Cornes pokrył górną część deski rozdzielczej, kierownicę oraz tła zegarów obrotomierza i prędkościomierza. Reszta elementów została albo wykonana z włókna węglowego albo wyłożona wysokiej jakości beżową skórą.
    5,7-litowy motor V12 o mocy 540 KM nie potrzebował żadnego wsparcia.
    Edycja specjalna wyceniona na 304 tysiące dolarów znalazła właścicieli, zanim zbudowano pierwszy egzemplarz.
    Również w 2006 roku Ferrari we współpracy z brytyjskim pismem Wallpaper zbudowało Ferrari 612 Scaglietti Special Edition. Auto wykończone jest dwukolorowym lakierem w dwu ciemnych odcieniach Nero i Blu Pozzi. W takiej samej kolorystyce wykończono także wnętrze. Współpracę z magazynem Wallpaper przypominają znaczki i plakietki. We wnętrzu przygotowano specjalną skórzaną skrytkę.
    W 2007 roku Ferrari 612 Sciaglietti pojawiło się na genewskim stoisku w ekskluzywnych kolorach, które teraz dostępne są również w zwykłej ofercie. We wnętrzu pojawiła się nowa skórzana tapicerka Poltrona Frau w dwunastu różnych kolorach, klienci mogą też wybierać akcesoria z aluminium czy karbonu.
    Również w 2007 roku z okazji 60 rocznicy istnienia marki Ferrari zaprezentowało limitowaną do zaledwie 60 sztuk 612 Scaglietti 60th Anniversary Edition.
    Każdy egzemplarz pokryty zostanie nano-lakierem w dwóch odcieniach. Dach i maskę w kolorze stalowo szarym, a pozostałą część karoserii w perłowo czarnym odcieniu. Po raz pierwszy w tym modelu zobaczymy unikalny szklany dach panoramiczny o właściwościach fotochromatycznych. Jego konstrukcja umożliwia płynną regulację natężenia światła wpadającego do wnętrza pojazdu.
    Wnętrze od konsoli, aż po dach pokryto je delikatną cielęcą skórą w brązowym odcieniu.
    Każdy samochód z limitowanej serii otrzyma specjalną plakietkę umieszczoną na tunelu środkowym z numerem egzemplarza i oznaczeniem „60th Anniversary Edition”.
    Ferrari 612 ma kosztowało 2300 000 USD. Ferrari 612 Scaglietti Cornes kosztowało 304 000 USD.