Home  Ferrari Mondial
    W 1980 roku na salonie w Genewie Ferrari zaprezentowało model Mondial. Pojazd ten zastąpił auta serii 208/308 GT.
    Model ten posiadał (przynajmniej teoretycznie) cztery miejsca dla pasażerów. Nie było by w tym nic dzwnego gdyby nie fakt ze silnik był umiejscowiony centralnie i była to widlasta ósemka - z mechaniczno-elektoronicznym wtryskiem Bosch K-Jetronic.
    Karoserię zaprojektowano w studiu Pininfariny i jest ona dość kanciasta, ale jednocześnie bardzo niska w kształcie klina.
    Mondial 8 napędzany był 8-cylindrową, widlastą jeddnostką o pojemności 2,9 l. Silnik wyposażony w mechaniczno-elektroniczny wtrysk osiągał moc 214 KM.
    W 1982 roku Mondial otrzymał mocniejszy silnik. Jednostkę z dwoma zaworami na cylinder zastąpiła jednostak czterozaworowa. Przy oznaczeniu znalazło się określenie Quattrovalvole (cztery zawory). Silnik ten rozwijał moc 240 KM.
    W 1983 roku na rynku pojawił się Mondiale kabriolet.
    W 1984 roku w Mondiale pojemność silnika wzrosła do 3,2 l i osiągała moc 270 KM. Pozwalało to na podróż z prędkością 232 km/h i przyspieszenie do setki w 6,3 s. Mondial 3.2 otrzymał nowe kołą oraz malowane zderzaki.
    Od 1989 roku slnik V8 montowany był podłużnie. Mondial t otrzymał silnik o pojemności 3,4 l oraz mocy 300 KM.
    Ostatnią nowością w 1991 roku byla automatyczna skrzynia biegów z firmy Valeo, montowany wyłącznie w modelu Cabrio.
    Produkcję zakończono w 1993 roku.