Home  Fiat 124
    W 1966 roku powstały modele 124 Coupe i Spider AS. Czteromiejscowy Coupe był projektowany w siedzibie Fiata, podczas gdy dwumiejscowy roadster stylizowany i wykonany był przez Pininfarinę.
    Samochody były napędzane przez silnik o pojemności 1,4 l, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, osiągający moc 90 KM. Auto z tym silnikiem osiągało prędkość maksymalna 170 km/h. Moc przenoszona była za pomocą 4 lub 5-biegowej przekładni mechanicznej.
    W 1967 roku pierwsze Spidery pojawiły się w USA.
    W 1969 roku na salonie w Turynie zaprezentowano Fiata 124 Spider BS z silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 110 KM. Jednostkę zasilały dwa opadowe gaźniki Webera. Ich zastosowanie spodwodowało, że na pokrywie silnika pojawiły się dwa wybrzuszenia. Nowa wersja wyróżniąła się kratką wlotu powietrza w kształcie plastra miodu oraz większymi kloszami tylnych lamp zintegrowanych ze światłem cofania.
    Od lipca 1970 roku produkowano model BS1 z silnikiem wersji AS, optycznie identyczny z BS z wyjątkiem wybrzuszeń na masce.
    W 1972 roku pojawił się Spider CS. Miał on nowy silnik o pojemności 1,6 i mocy 108 KM.
    W 1973 roku pod maską Spidera CS1 trafił silnik o pojeności 1,8 l rozwijaący moc 118 KM. Na bazie CS1 powstał model 124 Spider Abarth (CSA). W silniku zastosowano kuty wał korbowy, kute korbowody i tłoki, a całość układu korbowego znacznie odciążono. Modyfikacjom poddano także ośmiozaworową głowicę, w której powiększono średnicę zaworów ssących, poprawiono kształt kanałów dolotowych i wylotowych. Zamontowano także sportowy wałek rozrządu, dwa gaźniki Webera oraz sportowy układ wydechowy. Dzięki tym wszystkim zabiegom osiągnięto moc 128 KM. Coupe Abarth osiągał maksymalną prędkość 180 km/h.
    Fiat 124 CSA miał aluminowe drzwi i kompozytową pokrywę maski silnika i bagażnika. Z kabiny zniknęły wykładziny i wszystkie elementy wyposażenia zbędne w sporcie. Tak przygotowany samochód rozpędzął się do setki w czasie 8,7 s i rozwijał maksymalnie 190 km/h.
    W 1974 roku po wyprodkowaniu 1013 egzemplarzy zakończyła się sprzedż modelu 124 Spider Abarth. Sprzedaż pozostałych modeli w Europie została wstrzymana. Auto eksportowao do Ameryki pod nazwą Spieramerica. Moc silnika tej wersji została obniżona do 93 KM. Prędkość maksymalna spadła do 165 km/h.
    Produkcję Coupe zakończono w 1975 roku, w ciągu tego czasu wyprodukowano 279 672 samochody.
    W 1978 roku wprowadono model 124 Spider CS2 z dwulitrową jednostką o mocy 87 KM. Dziesięć miesięcy pożniej gaźniki zastąpiono elektronicznym wtryskiem Boscha.
    Na przełomie 1980/1981 roku z okazji półwiecza Pininfariny za ocena trafiło 1001 egzemplarzy limitownej serii 124 Spider.
    Od marca 1982 roku Pininfarina produkuje odnowiony model Spidereuropa. Model ten miał zmienioy kształt zderzaków oraz nowe, ukośnie podcięte klosze lamp tylnych.
    W 1985 roku zakończono produkcję modeli Spider. Wyprodukowano ponad 200 000 Spiderów.