Home  Fiat 8V
    Coupe zostało zaprezentowane w 1952 roku. Ze względu na rodzaj silnika oznakowano je symbolem 8V i dlatego Włosi nazywali go "otto vu". Formy karoserii były bardzo niezwykłe i wymagały przyzwyczajenie. Taką linię opracowała Carozzeria Speciale FIAT, wykorzystując jako najważniejsze narzędzie tunel aerodynamiczny. Powstało coupe z monumentalnym grillem i dwama reflektorami umieszczonymi w obrębie atrapy chłodnicy.     Najważniejsi włoscy stylisci postanowili upiększyć karoserię. W ten sposób ze 114 egzemplarzy jakie powstały około 34 były z nadwoziem Carozzeria Speciale FIAT. Pozostałe Fiaty 8V otrzymały nadwozia Ghia, Siata, Viotti, Vignale czy i Pininfarina. Najwiecej jednak egzemplarzy wyjechało jednak z zakładów Zagato.
    We Fiacie 8V Zagato między wyłupiastymi, okrągłymi reflektorami znajduje się owalny, chromowany grill. Jest on wypełniony sitką, na której umieszczono ogromny symbol 8V. Za przednimi kołami znajdyją się chromowane pionowe wloty powietrza. Bez wątpienia uwagę zwracał wyeksponowany wlew paliwa, potrójne światła i wyjątkowo długie rury wydechowe.
    Na desce rozdzielczej uwagę zwracają obotomierz i prękościomierz, których wskazówki obracają się przeciwbieżnie. pomiedzy nimi umieszczono wskaźnik temperatury chłodzenie. Poniżej, po obu stronach kolumny kierownicy znjdują się wskaźniki paliwa i tempretury oleju.
    Silnik V8 o pojemnoasci 2,0 l posiada dwa zawory na cylinder,wałek rozrządu w kadłubie, półkoliste komory spalaniai zalilanie za pośrednictwem dwóch podwójnych gaźników. Początkowo silnik osiągał moc 105 KM, jednak w 1954 została ona zwiększona do 127 KM. Parametry mocniejszego silnika pozwalały na osiągnięcie setki w około 10 s i na podróżowanie z prędkościa 190 km/h. Moc przenoszona była na koła tylne za pomocą 4-biegowej, ręcznej skrzyni.
Fiat 8V Carroseria Speciale Rapi

Fiat 8V Berlinetta Zagato