Home  Fiat Barchetta
    "Łódeczka", tak tłumaczy się włoską nazwę auta, pojawiła się na rynku w 1995 roku. Za podstawę do opracowania Barchetty posłużył Fiat Punto pierwszej generacji. Auto korzystające z płyty podłogowej popularnej "kropki" ma jednak nadwozie dłuższe o 15 cm.
    Do interesujących elementów wyglądu Barchetty można zaliczyć osłony przednuch reflektorów i chromowane klamki umieszczone w zewnętrznych panelach drzwi. Pokrywa bagażnika została wykonna z cinckiej stalowej blachy bez widocznych zawiasów. Tył miał wbudowane prostokątne światła i tylny zderzak z wyciętymi otwprami i wystającymi spod niego chromowanymi rurami wydechowymi. Dach chował się w zagłebieniu za siedzeniemi, przykrywanym stalową pokrywą w kolorze nadwozia. Opcjonalnie dostępny jest także sztywny dach typu hardtop z ogrzewaną tylną szybą.
    Zegary, środkowa konsola, gałka dźwigni zmiany biegów i lusterka zewnętrzne są utrzymane w srebrnym kolorze.
    Barchettę napędzał silnik czterocylindrowy o pojemności 1,8 l. Dzieki 131 KM mocy bez trudu można osiągnąć prędkość maksymalnej 200 km/h. 100 km/h auto osiąga w 8,9 s. Napęd jest przenoszony poprzez 5-biegową manualną skrzynię przekładniową.
    W 1998 roku pojawiła się wersja limitowana oferowana w dwóch kolorach nadwozia i wnętrza.
    Barchetta doczekał się w 2002 roku drobnego face liftingu.
    Jesienią 2004 roku zakończono produkcję tego modelu.