Home  Fiat Dino
    Pomysł na model Fiata o nazwie Dino zrodził się dzięki firmie Ferrari, która chciała przystąpić do udziału w wyścigach Formuły 2. Regulamin wyścigów wymagał by w ciągu 12 miesięcy co najmniej 500 silników tego typu zamontowano w samochodach. Po negocjacjach Fiat zgodził sie produkować silniki oraz zaprojektować modele wykorzystujące te silniki.
    Fiata Dino Spider pokazano go na targach w Turynie, jako dzieło włoskiego stylisty Pininfariny. Fiat Dino Coupe zaprezentowano w 1967 roku w Genewie, jako dzieło Bertone. Samochód wykorzystywał aluminiowy silnik o pojemnosci 2,0 l zasilany trzema gaźnikami Weber produkujący 160 KM i 172 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosiła 205 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h 9 s. Moc przenoszona była na koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni biegów.
    Fiat Dino Coupe posiadał niezależne przednie zawieszenie, sztywna oś z tylu wspomagana drążkami reakcyjnymi i czterema amortyzatorami, blokadę mechanizmu różnicowego, hamulce tarczowe wentylowane i trzy tłoczkowe zaciski na wszystkich 4 kołach ze wspomaganiem.
    W 1969 roku zaprezentowano wersję z silnikiem o pojemnosci 2,4 l. Największą zmianą pomiędzy modelami 2,0 i 2,4 był oczywiście silnik. Blok został przeprojektowany przez firmę Fiat i zmieniony z aluminiowego na odlewany żeliwny. Spowodowało to wzrost masy pojazdu i pogorszenie stosunku mocy do masy mimo ze moc silnika wzrosła o 20 KM. Zmianą na lepsze była także zmiana skrzyni biegów na produkt ZF oraz zamontowanie niezależnego zawieszenia tylnych kół odziedziczonego. Zmodernizowano wnętrze pojazdu oraz takie detale jak wloty powietrza i przód samochodu.
    Łączna produkcja wszystkich modeli Fiata Dino wynosi zależnie od źródeł od 7557 do 7651 sztuk.