Home  Honda S 2000
    Model S 2000 ma 2-osobowe nadwozie typu roadster o agresywnej linii. Przed deszczem chroni pasażerów brezentowy dach, który rozkładany jest elektrycznie. Jeżeli komuś to nie wystarcza, za dopłatą można otrzymać plastikowy. Zaopatrzono go w długą maskę silnika, drapieżne reflektory oraz masywny zderzak przedni, w którym znalazło się miejsce dla pokaźnego wlotu powietrza chłodzącego. Uwagę przyciągają poszerzone błotniki oraz opływowe lusterka zewnętrzne. Wizerunku dopełnia dość krótki, masywny tył oraz wieńczące go okrągłe światła i dwie rury wydechowe.
    Na kolorowej tablicy przyrządów prędkość wyświetlana jest cyframi, nad nimi umieszczono półokrągły, ciekłokrystaliczny wyświetlacz wskazujący obroty silnika. Ilość paliwa w zbiorniku i temperaturę cieczy chłodzącej również pokazują wyświetlacze ciekłokrystaliczne. Sportowy charakter pojazdu podkreślają aluminiowe pedały z otworami, mała skórzana kierownica, czerwony przycisk służący do uruchamiania silnika.
    Honda oferowana jest wyłącznie z jedną jednostką napędową. Silnik ma układ zmiennych faz rozrządu VTEC i 2,0 l pojemności. Z silnika udało się wycisnąć 240 KM mocy i 208 Nm momentu obrotowego. Honda przyspiesza do setki w 6,2 s.
    Honda na swoje 50 urodziny wprowadziła w 2004 roku model S2000, który był uwieńczeniem dotychczasowych osiągnięć tej firmy. S2000 od chwili pojawienie się w sprzedaży cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
    W tej wersji, wprowadzono kilka zmian w środku samochodu. Skórzane obicia foteli, drzwi – to dwukolorowa kompozycja, nadająca elegancji wnętrzu. Siedziska, jak i całe fotele, są odpowiednio wyprofilowane, dające bardzo dobre trzymanie podczas szybkiego podróżowania w zakrętach. Środkowa konsola wzbogacona została w dwa panele z polerowanego aluminium.
    Gdy spojrzymy na stronę zewnętrzną S2000 dostrzeżemy delikatne zmiany. Przedni zderzak zmienił swój wygląd. W Ten sposób osiągnięto bardziej agresywny wizerunek. Żeby utrzymać całość nadwozia w tej agresywnej stylizacji, założono większe koła. Z tyłu spod zderzaka wyłaniają się dwie końcówki układu wydechowego, po każdej stronie jedna.
    Dotychczas do napędu służył silnik o pojemności 2,0 l i mocy 240 KM. W tym modelu pojemność wzrosła do 2,2 l, przy mocy silnika nie różniącej się od poprzednika. Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów odpowiada za przekazywanie dostępnej mocy na koła. S2000 do setki rozpędza się w czasie 6 sekund.
    W 2007 roku Honda przedstawiła w Nowym Jorku samochód sportowy Honda S2000 Club Racer, który w Ameryce dostępny będzie dla osób, które często ścigają się na torach w różnych prywatnych seriach wyścigowych.
    Wnętrze od standardowych wersji odróżnia się nową kulistą rękojeścią lewarka zmiany biegów, skórę na fotelach zastąpiła Alcantara przeszyta żółtym szwem. W kokpicie modelu Honda S2000 Club Racer znajdziemy karbonowe panele, zestaw audio i klimatyzacja dostępne są za dopłatą.
    Silnik o pojemności 2,2 l o mocy 240 KM pozostał bez zmian, technicy wybrali drogę zmniejszania masy auta. Zdemontowano elektronicznie składany dach, co razem z innymi zmianami doprowadziło do obniżenia masy Hondy S2000 o ok. 45 kg. Zarazem zamontowano sztywniki w miejscach, gdzie pierwotnie chowany był dach, dzięki temu zwiększyła się sztywność nadwozia i podwozia.
    Przeznaczenie auta podkreśla agresywny zestaw aerodynamiczny obejmujący nakładkę pod przednim zderzakiem, nowy tylny zderzak, skrzydło na klapie bagażnika i pokrywę przestrzeni na składany dach. Honda S2000 Club Racer oferuje tylko dwie konfiguracje dachu – albo zamontujemy aluminiowy hardtop, albo zostawiamy go w garażu i jedziemy roadsterem.
    Cena zaczyna się od 187 000 PLN (2002 rok).