Home  Jaguar D-Type
    W zupełnej tajemnicy prowadzono w Coventry próby nad eksperymentalnym superbolidem, nazwanym D-Type.
    Samochód miłą gładki kształt, z opływowym zagłówkiem za siedzeniem kierowcy. Nadwozie wykonane było ze stopu magnezowego.
    We wnętrzu były dwa siedzenia, oddzielone elementem nadwozia.
    W 1955 roku Jaguar uruchomił produkcję D-Type dla klientów.
    W Jaguarze D zastosowano silniki o pojemności 3,4 l i 3,8 l, z innymi głowicami cylindrów i z wtryskiem paliwa. Silnik o pojemności 3,4 l miał moc 250 KM. Jaguar D z tym silnikiem rozwijał prędkość 222 km/h przy standardowym przełożeniu przekładni głównej.
    Gdy w 1956 roku sprzedaż D-Type zmalała, Jaguar wyprodukował model XKSS, który był wersją D-Type na zwykłe drogi. XKSS miał pełną przednią szybę, drzwi dla pasażera, półkę bagażową i bagażnik oraz składany płócienny dach.
    Ostatecznie zbudowano 43 egzemplarze modelu D-Type i 16 XKSS.