Home  Jaguar XJS
    Z końcem 1974 roku zaprzestano produkcji modelu E-Type. W 1975 roku światło dzienne ujrzały czteroosobowe coupe oraz coupe-cabrio oznaczone symbolem XJ-S. Samochód bazował na sedanie XJ. Przedmiotem krytyki było przedłużenie tylnych słupków w kształcie stateczników pionowych. Wnętrze auta miało skórzaną tapicerką foteli, drewniane wstawki w desce rozdzielczej oraz klimatyzację.
    Silnik V12, o pojemności 5,3 l i mocy 285 KM. Współpracował on z dwiema skrzyniami biegów: czterostopniową manualną (niedostępną na rynku amerykańskim) i trzystopniową automatyczną. V12 rozpędzał auto do prędkości 246 km/h. Osiągnięcie setki zajmowało mu 8 s.
    W 1981 roku pojawiła się wersja Xj-S HE. Wyposażona ona była w silnik V12 o mocy 299 KM.
    W roku 1984 doszła sześciocylindrowa jednostka rzędowa o pojemności 3,6 l i mocy 225 KM. Rozpędzał auto do prędkości 229 km/h. Osiągnięcie setki zajmowało mu 7,4 s. Współpracował on z dwiema skrzyniami biegów: pięciobiegową manualną lub czterostopniową automatyczną.
    W roku 1985 doszła wersja Cabrilet ze składanym dachem.
    W roku 1988 wersja Cabrilet została zastąpiona przez wersję Convertible.
    W 1991 roku samochód otrzymał nowe profile okien bocznych oraz tylnych lamp. Samochody te byłu napędzane silnikiem V12. W silniku sześciocylindrowym pojemność została zwiększona do 4,o l. Czterolitrowy benzyniak gnerujący moc 223 KM. Rozpędzał auto do prędkości 224 km/h. Osiągnięcie setki zajmowało mu 8,3 s.
    W 1992 roku pojawił się XJR-S. Miał on zmodernizowaną jednostkę V12 (starą oferowano przez cały czas produkcji XJS-a). Sześciolitrowy motor, którego blok i głowice wykonano z aluminium, osiągał moc 333 KM, rozpędzając auto do maksymalnej prędkości 254 km/h. Osiągnięcie setki zajmowało mu 6,8 s.
    W latach 1975-1996 wytworzono ponad 115 000 Jaguarów XJS w wersjach coupe i coupe-cabrio.