Home  Jaguar XK
    Model ten został zaprezentowany w Genewie w 1996 roku.
    Owalna kratownica chłodnicy wbudowana została w długą, głęboko schodzącą w dół maskę silnika. W odmianie XKR zastosowano siatkowe okratowanie chłodnicy i szczeliny odpowietrzające na masce silnika.
    Do wzboru była różna stylistyka wykończenia wnętrza: klasyczna i sportowa. Klasyczna miała okleiny z drewna orzechowego, skórzane obicia siedzeń, drewniane koło kierownicy, drewnianą dźwignię zmiany biegów. Sportowe wykończenie miało: kierownicę pokrytą czarną skórą, skórzane obicie dźwigni zmiany biegów i siedzenia obite tkaniną.
    Jaguar XK8 napędzane było ośmiocylindrowym, czterolitrowym motorem o mocy 284 KM i momencie obrotowym 375 Nm. Parametry te zapewniały autu bardzo dobre osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa niecałe 7 s, a prędkość maksymalna określona została na 250 km/h.
    Jaguar XKR był jeszcze bardziej dynamiczny, gdyż sprint do setki zajmował mu 5,4 s, a wskazówka jego prędkościomierza zatrzymywała się na liczbie 250 km/h. Działo się tak za sprawą doładowanego sprężarką motoru o pojemności skokowej 4,0 l i mocy 363 KM. Parametry te ptrzenoszone były na koła wyłącznie za pomocą pięciostopniowej przekładni automatycznej.
    Powrót w 2000 roku na tory Formuły 1 Jaguar uczcił wypuszczeniem limitowanej serii 100 sportowych modeli XKR Silverstone. Połowę tej serii stanowiły samochody coupé, pozostałe pięćdziesiąt sztuk - kabriolety.
    Wszystkie auta XKR Silverstone były w kolorze srebrzysto-platynowym z wnętrzem wykładanym czarną skórą z czerwoną obwódką. Czarny był również składany dach kabrioletu.
    Jaguara XKR Silverstone napędzał 370-konny silnik V8 ze sprężarką. Współpracowała z nim automatyczna, pięciobiegowa skrzynia. Coupé rozpędzał się do prędkości 100 km/h w 5,2 s, a kabriolet - w 5,3 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
    W 2002 roku Jaguara XK poddano kuracji odświeżającej. Najistotniejszą zmianą był nowy silnik. Zamiast dotychczas stosowanego silnika V8 o pojemności 4 l pojawił się silnik V8 o pojemności 4,2 l i mocy 300 KM. To wersja wolnossąca, której maksymalny moment obrotowy wynosił 420 Nm. Z turbodoładowaniem silnik osiągał moc 400 KM, zaś maksymalny moment obrotowy wynosił 550 Nm. Ten silnik rozpędzał auto do 100 km w 5,4 s, a prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) wynosiła 250 km/h. W obu wersjach silnika napęd na tylne koła przekazywany był za pośrednictwem nowej, sześciostopniowej skrzyni biegów.
    Poza tym Jaguar XK otrzymał nowe wzory tapicerki i aluminiowych obręczy, a także poszerzono paletę dostępnych kolorów lakieru.
    Jaguara XK 4.2 S to specjalna edycja modelu XK, która została zaprezentowana w 2005 roku. Dostępna była w wersji Coupe lub Convertible. Żeby podkreślić wyjątkowość tego samochodu, wprowadzono kilka zmian.
    Jaguar proponował dwie jednostki. Pierwsza to jednostka V8 o mocy 300 KM. W nią wyposażone są modele XK8. Drugi motor, również V8, doładowywany przez kompresor legitymuje się mocą 400 KM. Napędza on Jaguary oznaczone jako XKR. Napęd przenoszony jest poprzez 6 biegową manualna skrzynie biegów. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Mocniejszy z modeli rozpędzał się do setki w 5,2 s.