Home  Jaguar XK 120
    W 1948 roku zaprezentowany został Jaguar XK 120. Przed rozpoczęciem seryjnej produkcji specjaliści z Blackpool zbudowali kilka silników, które poddano testom drogowym. Ostatecznie wybrano silnik sześciocylindrowy, z dwoma wałkami rozrządu w aluminiowej głowicy, o pojemności 3,4 l i mocy 160 KM. Współpracował one z czterostopniową skrzynią biegów o pełnej synchronizacji.
    Nazwa nowego Jaguara pochodziła od prędkości maksymalnej wyrażonej w milach. Wówczas 192 km/h (120 mil na godzinę) było zawrotną szybkością, większość uważała tę liczbę za czcze przechwałki Jaguara. 30 maja 1949 roku firma na wyłączonym z użytkowania odcinku belgijskiej drogi szybkiego ruchu przeprowadziła specjalnie dla prasy próby szybkości XK 120. Rzeczywiście, liczba 120 nie była zgodna z prawdą, ponieważ wóz rozpędził się aż do 126 mil na godzinę (około 200 km/h).
    W pierwszych latach poszycie nadwozi modeli XK 120 wytwarzano z blach aluminiowych. Niestety, szybko się okazało, że w produkcji masowej aluminium jest zbyt drogie. Od 1950 roku kadłuby sportowych Jaguarów wykonywano wyłącznie ze stali.
    W 1950 roku pojawiła się wersja z nadwoziem brukselskiej firmy Oblin. Rzadko soptykane auto wyposażono w 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,4 l i mocy 160 KM.
    W 1951 roku uzupełniono produkowaną od 1949 roku serię XK 120 o samochód, którego określenie modelowe XK 120 rozszerzono o litery FHC. Oznaczały one Fixed Head Coupe czyli "coupe ze stałym dachem". Wersja ta była zaprojektowana wyłącznie na rynek amerykański.
    Silnik tego pojazdu to: 3,4 litry pojemności, sześć cylindrów ustawionych w rzędzie, aluminiowa głowica o dwóch wałkach rozrządu, wał korbowy podparty na siedmiu łożyskach. Jego moc, która była wyższa o 20 KM (wynosiła 180 KM) od mocy kabrioletu, przenoszona była na koła tylne za pomocą ręcznej czterobiegowej skrzyni. Takie parametry silnika wystarczały by auto rozpędzić do setki w 9,5 s i bez trudności osiągnąć 200 km/h.
    W 1953 roku na rynku pojawiła się wersja XK 120 Drophead coupe. Miała ona opuszczane szyby w drzwiach oraz miękkki dach.
    W 1954 roku ostatni XK 120 zjechał z lini montażowej i w tym czasie powstało 12 055 egzemplarzy.