Home  Koenigsegg CC
    Pomysł stworzyć "perfekcyjny samochód sportowy" w 1993 roku stał się realny za sprawą planów, rozmów i konsultacji z technikami i profesorami pracującymi na terenie Szwecji. Wkrótce znalazły się pieniądze, znalazły się surowce, znaleźli się chętni do współpracy ludzie. Jeszcze w tym samym roku powstał pierwszy pojazd, będący koncepcyjnym obrazem superauta.
    W 1995 roku do projektu przyłączyła się firma Volvo, udzielając swoich torów testowych i tunelu aerodynamicznego do badań.
    W 1997 roku na festiwalu filmowym w Cannes zaprezentowano pojazd nazwany Koenigsegg CC. Było to dwumiejscowe auto z silnikiem V12 o pojemności 4,0 l o mocy 550 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 350 km/h.
    We wrześniu 2000 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu przedstawiony został gotowy do produkcji model Koenigsegg CC. W porównaniu do projektu przedstawionego w Cannes, ten model miał doładowany mechanicznie silnik V8 o pojemności 4,7 l o mocy 655 KM i momencie obrotowym 749 Nm. Wykonany z włókien węglowych, kompozytów i aluminium samochód mógł podróżować z prędkością 388 km/h i przyśpieszać do 100 km/h w 3,2 s.
    Na przełomie 2001 i 2002 roku Koenigsegg postanowił lekko zmodyfikować model CC. Ograniczało to się jednak do modyfikacji przodu pojazdu gdzie zastąpiono trzy, wchodzące w maskę światła, jednym dużym reflektorem.
    W 2002 roku ukazał się model CC 8S. Karoserię wykonano z lekkich i wytrzymałych włókiem węglowych oraz kevlaru. Bagażnik o pojemności 120 l znajduje się w przedniej części wozu. Można w nim schować sztywny dach samochodu, zmieniając go tym samym z coupe w kabriolet. W niezwykły sposób otwierają się drzwi, których klamka została schowana na krawędzi bocznego wlotu powietrza. Przesuwają się one jednocześnie w górę i do przodu, ustawiając się pod kątem niemal prostym w stosunku do drogi.
    Wnętrze wyłożono skórą, zamszem i aluminium. Zestaw wskaźników przymocowano do koła kierowniczego.
    W wyposażeniu seryjnym samochodu znalazły się m.in. klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i boczne wsteczne lusterka, wspomaganie kierownicy, system ABS zapobiegający blokowaniu kół w czasie hamowania, centralny zamek oraz zestaw audio z radioodtwarzaczem płyt kompaktowych.
    Do napędu auta zastosowano silnik V8, umieszczona centralnie, o pojemności 4,6 l i mocy 655 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm. Do 100 km/h Koenigsegg CC 8S przyspiesza w 3,2 s, a prędkość maksymalna, deklarowana przez producenta, wynosi 390 km/h. Napęd jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej 6-stopniowej skrzyni biegów.
    W 2003 roku model CC 8S postanowiono dopracować do perfekcji. Niestety plany te pokrzyżował pożar, który strawił budynek firmy. Uratowano jedynie 15 gotowych samochodów Koenigsegg oraz kilkudziesiąt części przygotowanych do wyprodukowania kilku kolejnych aut. Jednak Koenigsegg jeszcze tego samego dnia podpisał umowę na wynajem hangarów w znajdującej się niedaleko Ängelholm wojskowej bazie lotniczej. W ciągu kilku dni, Koenigsegg wznowił pracę.
    W 2004 roku Koenigsegg stworzył model CCR, który znacząco różnił się pod względem technicznym od modeli CC i CC 8S.
    Dwudrzwiowe nadwozie wykonane jest z włókna węglowego, jednak tylną część CCR lekko podrasowano. Widzimy zatem dyfuzory zasłonięte aluminiową siatką, aluminiową końcówką wydechu pośrodku tylnego pasa nadwozia i tylne lampy umieszczone w aluminiowych ramkach. Natomiast z przodu dodano dolny spoiler.
    Wnętrze samochodu zaprojektowano w sportowym stylu. Szwedzi postawili raczej na jakość wykonania i bogate wyposażenie kabiny. Są zatem kubełkowe fotele, a całe wnętrze jest wykończone skórą. W kabinie zastosowano sporo nowoczesnych urządzeń, które pomagają kierowcy w prowadzeniu auta, np. system nawigacji satelitarnej jest w wyposażeniu seryjnym. Jest także dostęp do Internetu.
    Do napędu auta zastosowano ośmiocylindrową, widlastą jednostkę o pojemności 4,7 l i mocy 806 KM. Silnik jest turbodoładowany, umieszczony centralnie przed tylną osią. Maksymalny moment obrotowy wynosi 920 Nm. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto potrzebuje zaledwie 3,2 s, a prędkość maksymalna, deklarowana przez producenta, wynosi 395 km/h. Napęd jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej, sześciostopniowej skrzyni biegów.
    28 lutego 2005 rok. Na włoskim torze Nardo Koenigsegg CCR pobił oficjalny rekord prędkości wynoszący dotychczas 386,5 km/h. Nowy wynik wynosił 387,9 km/h, kilka miesięcy później na autostradzie w Teksasie (USA), jeden z sześciu testowanych modeli CC 8S został przyłapany przez policję na jeździe z prędkością 389 km/h.
        Szwedzka marka Koenigsegg na Salonie Samochodowym w Genewie w 2006 roku zaprezentowała model CCX. Litera X w nazwie odnosi się do jubileuszu marki, która w 2006 roku obchodzi swoje dziesięciolecie produkcji.
    Zmniejszono wagę niektórych elementów nadwozia, wiele zoptymalizowano pod kątem jak najlepszego przepływu powietrza. Zmieniono także deskę rozdzielczą. Odmieniono także system dolotowy i wydechowy.
    CCX wyposażony został w 4,7 l silnik V8 z kompresorem, który oferuje moc 806 KM i maksymalny moment obrotowy 920 Nm. Dzięki temu CCX w sprincie od zera do „setki” notuje czas 3,2 s. Maksymalnie auto jest w stanie poruszać się z prędkością 395 km/h. Auto napędzane jest poprzez sześciostopniową skrzynię biegów na tylne koła.
    W 2007 roku pojawił się model CCXR.
    Samochód ma 1018 KM oraz 1060 Nm momentu obrotowego. Wszystko to pochodzi z turbodoładowanego silnika V8 o pojemności 4,7 l. Koenigsegg CCXR to samochód, który spala biopaliwo, a nie benzynę. Koenigsegg CCXR był dostępny jako osobny model, ale technicy pracujący w firmie rozesłali właścicielom modelu CCX pisma, w którym informowali o możliwości wprowadzenia zmian w silniku, które dawałyby możliwość spalania biopaliwa.
    W tym samym roku nastąpiły zmiany w modelu CCX. Zegary kokpitu są połączeniem prędkościomierza z obrotomierzem i wskaźnikiem kompresji. Ich tarcze oraz wskazówki są teraz umieszczone na jednej osi. Całość jest wykonana z materiałów o wysokim kontraście odbijanego światła w celu uzyskania jak największej czytelności.
    Pod koniec 2007 roku Koenigsegg pokazał model CCXR Special Edition.
    Moc silnika w CCXR wynosi 1 018 KM a maksymalny moment obrotowy 1 060 Nm. Auto napędzane jest ekologicznym E85 (15% benzyny, 85% etanolu). Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 2,9 s. Prędkość maksymalna nie została jeszcze zmierzona, ale producent liczy na wartość powyżej 400 km/h.
    Koenigsegg CC 8S w 2002 roku kosztował 425 000 EUR. Za bazową wersję Koenigsegg CCX trzeba zapłacić 458 000 EUR.