Home  Lamborghini 350 GT
    Już w 1963 roku, podczas salonu samochodowego w Turynie, świat ujrzał pierwsze auto marki Lamborghini - model 350 GTV. Choć to dwuosobowe coupe było firmowane nazwiskiem Lamborghini, to tak naprawdę było dziełem grupy fachowców. Na przykład konstruktorem silnika był Giotto Bizzarrini. 12-cylindrowa jednostka była wykonana z aluminium, dwa wałki rozrządu sterowały pracą 24 zaworów. Z 3,5 litra pojemności wyciśnięto 360 KM. Układ zasilania składał się z sześciu gaźników.
    Autorem nadwozia był Franco Scaglione. Uwagę zwracają długa maska silnika i wielka tylna szyba. Nadwozie wykonano z aluminiowych, ręcznie wyklepanych paneli. W kabinie nie zabrakło luksusowego wykończenia. Fotele obszyto białą, delikatną skórą, a koło kierownicy wykonano z drewna.
    Prędkość maksymalną Lamborghini 350 GTV określono na 280 km/h. Nikt tego nie sprawdził, bo powstały zaledwie dwa egzemplarze tego auta, z których tylko jeden miał silnik.
    Ferruccio Lamborghini pomimo ciepłego przyjęcia koncepcyjnego 350 GTV zaprojektowanego przez Carrozzeria Sargiotto podpisał kontrakt z Carrozzeria Touring na stworzenie nowego modelu przystosowanego do seryjnej produkcji. Auto, nazwane 350 GT, wzięło z prototypu ogólny design nadwozia, lecz wszystkie linie zostały wygładzone. Lamborghini 350 GT wszło do produkcji w 1964 roku.
    Wnętrze jak na owe czasy było niezwykle wytworne. Klient miał do wyboru kilka kolorów skóry. Ze szlachetnego drewna wykonano kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów. Zamontowano wiele elementów chromowanych np. klamki.
    Wóz posiadał silnik V12 o pojemności 3,5 l z 4 wałkami rozrządu i 6 gaźnikami. Pierwotną moc 360 KM zredukowano do 280 KM. Pozwalało to na rozwinięcie prędkości 250 km/h oraz na przyspieszenie do setki w 6,8 s. Moc przenoszona była przez 5-biegową skrzynię manualną.
    Lamborghini 305 GTS po raz pierwszy zaprezentowano w 1965 roku. Skrót GTS oznacza GT Spyder. 350 GTS został zbudowany na bazie 350 GT. Można bez oporów powiedzieć, że to 350 GT bez dachu. Inżynierowie Lamborghini skrócili auto o 10 cm a konstrukcję całego pojazdu wzmocnili dodatkowymi elementami. Zwiększyło to masę do 1,2 tony. 350 GTS posiadał ręcznie rozkładany, brezentowy dach. Możliwe było także dokupienie metalowego, twardego dachu.
    Silnik V12 o pojemności 3,5 litra podkręcono do 300 KM. Zniwelowało to problemy związane ze zwiększeniem masy. Niestety 350 GTS nie trafił do szerokiej klienteli. Powstały tylko 2 sztuki. Jednak 350 GTS podbił serca wielu bogatych ludzi. Do firmy Lamborghini wpływały zamówienia na przerobienie już istniejących 350 GT na kabriolety. W ten sposób powstało co najmniej kilka takich pojazdów.
    Łącznie z fabryki w Sant’Agata wyjechało 120 sztuk 350 GT, z czego ostatnie cztery w 1967 roku. W 1964 roku kosztował 13 900 USD.