Home  Lamborghini 400 GT
    400 GT 2+2 oraz 400 GT zadebiutowało w 1966 roku.
    Rama, nadwozie i wnętrze pochodzą od 350 GT. Wszystkie elementy nadwozia wykonane z aluminium zastąpiono stalowymi odpowiednikami.
    Klient miał do wyboru kilka kolorów skóry. Ze szlachetnego drewna wykonano kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów. Zamontowano wiele elementów chromowanych np. klamki.
    400 GT było niczym innym jak modelem 350 GT z większym 4-litrowym V12 pod maską.
    Dzięki zwiększeniu średnicy cylindra pojemność wzrosła do 4,0 l, co w połączeniu ze zmianą stopnia sprężania zowocowało mocą 320 KM. W stosunku do 400 GT przekonstruowano ostatnie dwa przełożenia skrzyni biegów. Dzięki temu przy identycznym przyspieszeniu 400 GT 2+2 dysponował prędkością maksymalną o 20 km/h większą niż 400 GT.
    W modelu 400 GT 2+2 dzięki zwiększeniu długości auta o 14 cm, podwyższeniu linii dachu o 6.5 cm i obniżeniu podłogi udało się wygospodarować dodatkowe dwa miejsca z tyłu. Co ciekawe pomimo tych zmian szyby pozostały identyczne i można było je wymieniać między modelami, w przeciwieństwie do pozostałych elementów nadwozia, które zostały gruntownie przeprojektowane. Ponadto nadwozie wszystkich 2+2 zostały wykonane ze stali, podczas gdy część 400 GT miała je skonstruowane z aluminium. Kolejną zmianą jest pojawienie się nowych, podwójnych świateł przednich w miejsce pojedynczych owalnych.
    Sprzedano zaledwie 20 samochodów 400 GT. Ostatnie 3 egzemplarze posiadały całkowicie aluminiowe nadwozia. Mury fabryki opuściły 224 sztuki modelu 400 GT 2+2.
    W 1966 roku podczas salonu turyńskiego Carrozzeria Touring pokazała 400 GT Flying Star II. Auto powstało na skróconym o 10 cm podwoziu 400 GT. Pod maską znalazło się 4-litrowe V12. Jednak nadwozie typu shooting-brake zapewniało odpowiednią ilość miejsca dla dwóch osób i całkiem sporego bagażu.
    400 GT 2+2 kosztowało w USA w 1966 roku 14 750 USD.