Home  Lamborghini Gallardo
    Pojazd zachowuje wszelkie cechy marki Lamborghini. Nadwozie wykonano w większości z aluminium i włókien węglowych. Do tego bardzo niska karoseria ma ostre kształty, wielkie reflektory, olbrzymie koła i małą tylną szybę. Tuż przed tylnymi błotnikami znajdują się boczne wloty do silnika (umieszczonego oczywiście z tyłu). Natomiast na samych krańcach błotników, tuż przed kloszami tylnych lamp, umieszczono otwory wentylacyjne silnika. Dynamiczny wygląd nadwozia uzupełniają wloty powietrza w przednim zderzaku (zamaskowane czarną siatką) oraz chromowane końcówki dwóch rur wydechowych. Wreszcie charakterystycznym elementem Gallardo jest wielka, prawie leżąca przednia szyba.
    Dwuosobowe wnętrze auta również utrzymano w sportowym, dynamicznym stylu. Głębokie fotele i większą część kokpitu obszyto skórą. Prędkościomierz i obrotomierz osadzono w głębokich otworach przed oczami kierowcy. Dodatkowe zegary - wskaźniki ładowania i ciśnienia oleju znalazły się na szczycie środkowej konsoli.
    W Gallardo zastosowano widlastą, dziesięciocylindrową jednostkę o pojemności 5 litrów, która osiąga moc 500 KM. Silnik ma bezstopniowe zmiany faz rozrządu, a także dwie przepustnice (po jednej na każdy rząd cylindrów). Za dopłatą dostępna jest sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia, obsługiwana manetkami umieszczonymi za kierownicą. Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 4,3 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 300 km/h.
    Gallardo został wyposażony w system przeniesienia napędu VT (Viscous Traction). W normalnych warunkach 70% mocy przenoszone jest na tylną oś, a 30% na przednią. Ale jeśli któreś z kół zaczyna tracić przyczepność, rozdział napędu na poszczególne koła zmienia się.
    w 2005 roku Lamborghini rozpoczęło sprzedaż Gallardo SE. To bardziej elitarna wersja "zwykłego" Gallardo, która zostanie wyprodukowana w limitowanej serii 250 sztuk.
    SE ma czarne: dach, lusterka boczne i pokrywę silnika. Reszta nadwozia może być biała, żółta, pomarańczowa lub zielona. Wnętrze wykończono ekskluzywną skórą w dwóch odcieniach.
    Do napędu zastosowano silnik V10 o pojemności pięciu litrów i mocy 500 KM. Sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów ma krótsze przełożenia, więc wersja SE jest szybsza od "zwykłego" Gallardo. Przyspieszenie od 0 do 100 km trwa cztery sekundy (o 0,2 s szybciej), a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h (o 6 km/h więcej).
    Na salonie we Frankfurcie w 2005 roku Lamborghini zaprezentowało Gallardo w wersji Spyder.
    Nominalnie jest to odkryta wersja zaprezentowanego w 2003 roku Gallardo Coupe. Ale przedstawiciele firmy Lamborghini twierdzą, że Spyder to całkiem inny samochód. I to nie tylko z powodu składanego, miękkiego dachu. Właśnie ten dach (a w zasadzie brak sztywnego dachu) spowodował, że konieczne było znaczne usztywnienie nadwozia. Dlatego Spyder jest o 140 kg cięższy od Coupe.
    Spyder to rasowy roadster z dachem z miękkiego materiału, oczywiście składanym i rozkładanym automatycznie. Otwarcie lub złożenie dachu trwa 20 s. W Spyderze chowa się on w komorze silnika.
    W roadsterze zastosowano ten sam silnik, co w Gallardo Coupe. Widlasta, 10-cylindrowa jednostka generuje moc 520 KM, co wystarcza, aby auto przyspieszało do setki w 4,3 s. Prędkość maksymalna jest uzależniona od dachu: jeśli jest otwarty, Spyder może się rozpędzić do 307 km/h. Kiedy jest zamknięty, zyska na tym dodatkowe 7 km/h. Napęd przekazywany jest na obydwie osie. Pośrednikiem jest sześciobiegowa, sekwencyjna przekładnia. Kierowca zmienia przełożenia za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy.
    W 2006 roku został pokazany Gallardo Nera. Pokazywany egzemplarz stanowi zapowiedź serii 185 ściśle zindywidualizowanych Gallardo według programu "ad personam". Zaprezentowano tu cały komplet opcjonalnego wyposażenia - elementy karoserii pokryte matowym lakierem, srebrne zaciski hamulców, białe boczne kierunkowskazy oraz przyciemnione tylne lampy. Podobnie jak na zewnątrz, środek też stanowi grę bieli z czernią - oprócz dwukolorowej tapicerki pokrytej klasycznym diamentowym szwem, stalowo-białe elementy wypełniły też kierownicę i obwódki zegarów.
    W 2007 roku Lamborghini na salonie genewskim pokazało odchudzone Gallardo nazwane Superleggera. Z racji tego, że Gallardo wykonane jest prawie w całości z aluminium, inżynierowie Lamborghini sięgnęli po jeszcze lżejszy i zarazem bardziej wytrzymały materiał jakim jest włókno węglowe. Drzwi, lusterka, dyfuzor, przednie i tylne spoilery, progi, lotka czy fotele wykoanae są z tego materiału. Jeśli dorzucimy do tego cieńszą przednią szybę czy przeźroczystą pokrywę silnika wykonaną z poliwęglanu otrzymamy masę o 100 kg mniejszą niż w przypadku normalnego Gallardo.
    We wnętrzu pojawiła się alcantara oraz kubełkowe fotele. Większość elementów poprawiających komfort podróży zniknęła, część z nich jak zestaw multimedialny można dokupić.
    Gallardo Superleggera ma 530 KM z 5-litrowego V10. Dodatkowych 10 KM udało się uzyskać dzięki nowemu układowi wydechowemu. Cała moc przenoszona jest na wszystkie koła za pomocą zautomatyzowanej skrzyni e-Gear i gwarantuje osiągnięcie pierwszej setki po 3,8. Prędkość maksymalna pozostała bez zmian i wynosi 315 km/h.
    Cena Gallardo w 2004 roku to 148 480 EUR. Cena Gallardo SE to 141 500 EUR.