Home  Lamborghini Islero
    W 1967 roku Lamborghini zdecydował o zbudowaniu nowego, czteroosobowego auta na bazie podzespołów (łącznie z ramą) od 400 GT. Islero 400 GT bo tak nazwano nowe Lamborghini zostało zaprojektowane przez firmę Mario Marazzi.
    Pojazd miał swoją premierę w 1968 roku na marcowym Salonie w Genewie.
    Dzięki tylnej części nadwozia typu sedan wygospodarowano bagażnik o pojemności 320 litrów. Lampay przednie chowały się elektrycznie pod umieszczonymi klapkami.
    W stosunku do 400 GT zmieniono wnętrze. Większość elementów obszyto białą lub kremową skórą. Deska rozdzielcza wyłożona jest drewnem, z niego także wykonano trójramienną kierownicę. Na środku tylnej kanapy wygospodarowano podłokietnik, a przednim popielniczkę. Islero był standardowo wyposażony w klimatyzację.
    Silnik ma pojemność 3,9 l, 320 KM mocy i oczywiście 12 widlastych cylindrów. Moc silnika przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni ręcznej.
    W 1969 roku powstał Islero 400 GTS bardziej znany jako Islero S. Samochód ma tą samą, stalową ramę co jego poprzednik oraz 400 GT.
    W nadwoziu zaszły minimalne zmiany. Polegały one na wycięciu kilku wlotów powietrza. Ponadto klient mógł zamówić dodatkowe lampy przeciwmgielne. Nieznacznie poprawiono felgi. Przednie lampy były otwierane elektrycznie. Z tyłu widniała literka "S" w kształcie błyskawicy.
    Zupełnie zmieniło się wnętrze. Cała deska rozdzielcza została poszerzona i wyłożona wysokogatunkowym drewnem. Zastosowano także ładniejsze przełączniki i więcej skóry. Poprawiono także fotele. Klimatyzacja podobnie jak w Islero 400 GT była wyposażeniem standardowym.
    Moc dwunastocylindrowego silnika zwiększono z 320 do 350 KM. Jednak z powodu znacznie zwiększonej masy Islero S nie był wcale szybszy od poprzednika.
    Sprzedano dokładnie 100 sztuk Islero 400 GTS oraz 125 sztuk Islero 400 GT.