Home  Lamborghini Jalpa
    Historia tego modelu rozpoczęła się w roku 1970 wraz z pojawieniem się 4-osobowego Urraco, opracowanego stylistycznie przez firmę Bertone. Sześć lat później powstała kolejna wersja pod nazwą Urraro Silhouette. Na początku roku 1981 weszła do sprzedaży ewolucyjna wersja Silhouette pod nazwą Jalpa.
    Nadwozie w całości wykonano ze stali. Najbardziej widoczną cechą stylistyczną nadwozia, tworzącą wyraźny profil coupe, było przedłużenie linii dachowej w postaci "latających wsporników" po obu stronach wnęki silnika.
    We wnętrzu natomiast wprowadzono nowy układ tablicy rozdzielczej, znacznie poprawiono jakość wykonania oraz zastosowano nowe, lepiej wyprofilowane fotele.
    Jalpę napędza zmodernizowany silnik Urraco. Został rozwiercony z 3 l do 3,5 l. Silnik osiągał moc 255 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego. Pozwalało to na podróżowanie z prędkością 248 km/h.
    Na salonie w Genewie 1984 została zaprezentowane delikatnie zmodyfikowana Jalpa. Zmiany obejmowały np. lakierowanie na kolor nadwozia dotychczasowych czarnych elementów oraz nowe, okrągłe tylnie światła.
    Z końcem pierwszego półrocza 1988 roku zatrzymano produkcję Jalpy, do tego czasu wyprodukowano łącznie tylko 410 egzemplarzy.