Home  Lamborghini Jarama
    W 1970 Lamborghini zbudował model Jarama 400 GT. Nadwozie zaprojektował pracownik firmy Bertone: Marcello Gandini. Jego najciekawszym elementem są cztery okrągłe reflektory przednie. Są one przykryte metalowymi klapkami, które stanowią swego rodzaju przedłużenia maski. Otwierają się elektrycznie i są chowane pod lampami.
    Wewnątrz dominuje skóra o różnych kolorach do wyboru. Obszyto nią m.in. prawie całą deskę rozdzielczą, drzwi od wewnątrz, fotele, tunel itd. Z drewna wykonano jedynie kierownice i gałkę zmiany biegów.
    Silnik napędzający Jaramę to znana z Islero konstrukcja. Ma 12 cylindrów i pojemność 3,9 l. W Jaramie 400 GT rozwija moc 350 KM. Jarama do setki przyspieszał w 6,8 s, a maksymalnie mógł podróżować z prędkością 261 km/h. Moc przenoszona była poprzez pięciobiegową skrzynie manualną na tylne koła.
    W 1972 roku pojawiła się Jarama 400 GTS, która była bardziej znana jako Jarama S.
    Niewielkie zmiany zaszły w wyglądzie nadwozia. W modelu GTS na masce wyrósł szeroki i płaski wlot powietrza. Ponadto zmieniono konfigurację wycieraczek przedniej szyby i poprawiono nieco zderzaki. Oczywiście pozostawiono przednie światła.
    Zupełnie zmieniło się wnętrze. Całkowicie przeprojektowana została deska rozdzielcza. Skóra została zastosowana tylko na fotelach i boczkach drzwiowych. Resztę powierzchni pokryto ciemnym, zamszowym materiałem. Większość drewnianych elementów zastąpiono ich odpowiednikami z matowego aluminium. Zmieniono także przednie fotele. Do budowy wnętrza użyto bardzo lekkich materiałów co odchudziło Jaramę o ponad 100 kg.
    W Jaramie GTS zastosowano nowy, bardziej sportowy układ wydechowy. Dzięki niemu moc czterolitrowego silnika wzrosła do 365 KM. Jarama GTS to pierwsze Lamborghini, które można było kupić z automatyczną skrzynią biegów. Klient mógł także zamówić Jaramę z pięciobiegową skrzynią ręczną.
    Do 1978 roku powatało 177 egzemplarzy modelu 400 GT i 150 sztuk 400 GTS.