Home  Lamborghini Uracco
    Zaprojektowaniem modelu zajęła się firma Bertone. Pierwsze projekty wykonane przez jej fachowców nie zyskały jednak uznania u Ferrucciego. W końcu za stworzenie auta zabrał się Marcello Gandini.
    W 1972 roku w Turynie pokazny został prototyp Urraco.
    W 1072 roku rozpoczęła się seryjna produkcja.
    Karoserię wykonano ze stali. Cały pojazd został oparty na przestrzennej ramie zbudowanej ze stalowych rurek.
    Urraco P250 był wyposażony w ośmiocylindrowym silnikiem z jednym wałkiem rozrządu w głowicy. Miał on 2,5 l pojemności i 220 KM. Urraco bez większych problemów rozpędzał się do 230 km/h. Z silnikiem montowano pięciobiegową skrzynię biegów.
    W 1974 r zaprezentowano Urraco P300. Wzmocniono silnik, którego pojemność urosła do trzech litrów, a moc do 250 KM. Urraco P300 był znacznie szybszy od swojego poprzednika, choć ważył blisko 200 kg więcej. Do setki rozpędzał się w 5,6 s. Jego prędkość maksymalna wynosiła natomiast 260 km/h.
    Wnętrze pojazdu zostało solidnie wyciszone, przednie fotele były znacznie wygodniejsze, a w standardzie pojawiły się w końcu skórzane obicia. Minimalne zmiany zaszły także na desce rozdzielczej.
    P300 był sprzedawany tylko w Europie. Pomimo atrakcyjnej ceny sprzedano zaledwie 190 sztuk.
    Ostatnim produkcyjnym Urraco był model P200. Zaprezentowany został równolegle z Urraco P300. P200 napędzany był przez gruntownie zmodyfikowany silnik z modelu P250. Jego pojemność została ograniczona do 2,0 l a moc do 182 KM. Urraco P200 osiągał prędkość maksymalna 215 km/h.
    W 1977 P200 został wycofany z rynku, na którym pozostał tylko model P300.
    Łącznie wyprodukowano 520 sztuk wersji P250, 66 sztuk P200 i 250 sztuk P300.