Home  Lexus SC 430
    Model SC430 po raz pierwszy został oficjalnie zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Tokio '99, a na Starym Kontynencie przedstawiono go podczas salonu samochodowego w Genewie w 2001 roku.
    Potężny tył przypomina stare kabriolety. Do nowoczesnych elementów należą dwie duże chromowane rury wydechowe i światła wsteczne, umieszczone w zderzaku.
    Otwieranie dachu trwa 25 sekund i sygnalizowane jest włączoną lampką oraz dźwiękiem. Składa się z 9 faz, przy czym po zwolnieniu guzika na desce rozdzielczej elektroniczne składanie zostaje natychmiast przerwane.
    Drewno klonu i orzecha doskonale komponuje się z zegarami i wskaźnikami. Kierowca ma do dyspozycji logicznie zaprojektowany układ analogowych wskaźników oraz cyfrowy wyświetlacz, W przednich siedzeniach zamontowano system elektronicznego zapamiętywania pozycji kierowcy i pasażera, łącznie z dopasowaniem ustawienia lusterka i elementów niezbędnych podczas kierowania pojazdem. Kierownica, standardowo drewniano-skórzana, również elektronicznie dostosowuje się do pozycji kierowcy. Po wyjęciu kluczyka, automatycznie się cofa, ułatwiając wysiadanie i wsiadanie. Gdy kluczyk ponownie znajduje się w stacyjce, elektronicznie przywrócone zostaje jej zapamiętane położenie.
    Do napędu Lexusa SC 430 zastosowano 286-konny silnik V8 o pojemności skokowej 4,3 l. Auto przyspiesza do setki w 6,4 s, a elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Za przeniesienie napędu na oś tylną odpowiedzialna pięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów.
    W 2006 roku pokazano SC 430 po zmianach. Nowy Lexus dysponuje nową, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów, która także może być obsługiwana sekwencyjnie poprzez manetki na kierownicy. Według zapewnień inżynierów nowe Coupe-Cabrio ma osiągać ekonomiczniejsze wyniki spalania, emisji dwutlenku węgla i lepsze przyspieszenie w granicach 6,2 s do setki.
    Wprowadzono także modyfikacje techniczne i stylistyczne w światłach. Przednie reflektory dysponują systemem AFS (Adaptive Front-lighting System), które ułatwiają kierowcy podróżowanie samochodem po zmierzchu poprzez doświetlanie zakrętów. Tylne światła również poddano drobnym modyfikacjom wstawiając iluminujące reflektory LED.
    Design 430 SC pozostał praktycznie niezmieniony. Drobnym przeróbkom poddano jedynie wspomniane lampy, grill, zderzaki i wskaźniki wewnątrz auta.
    Lexus 430 SC napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 4,3 l. i mocy 282 KM.
    W 2007 roku na konkursie elegancji w Pebble Beach Lexus zaprezentuje model SC 430 w limitowanej serii Pebble Beach, którego powstanie tylko 360 egzemplarzy.
    We wnętrzu w standardzie otrzymamy dwukolorowe skórzane obicia siedzeń w tonacji szaro-beżowej, okładziny ozdobne wykonane z drewna klonowego, progi podświetlone dyskretnym białym światłem.
    Tak jak w modelu seryjnym oferowanym od kilku lat, pod maską limitowanego SC 430 znajduje się 4,3 l silnik V8 ze zmiennymi fazami rozrządu VVT-i o mocy 288 KM. Pozwala on przyśpieszać autu do 100 km/h w zaledwie 5,8 s.
    Auto w Polsce w 2003 roku kosztowało 370 685 PLN. W 2006 roku auto po modyfikacjach kosztowało 360 000 PLN.