Home  Lotus Elan
    W 1961 roku ropoczęły się prace nad nowoczesnym samochodem sportowym. Lotus Elan miał swoją premierę w Londynie w 1962 roku.
    Podwozie samochodu wykonano ze spawanych, wytłoczonych elementów stalowych. Podwozie miało kształt litery X. Z przodu i z tyłu pozostawiono otwory na zwieszenie, silnik i inne elementy, które mocowano przed montażem karoserii. Początkowo Elan produkowany był z nadwoziem zamkniętym, później wprowadzono wersję otwartą z dachem typu hardtop. Nadwozie Elana wykonano z żywic epoksydowych i włókia szklanego. W mechaniźmie świateł przednich zastosowano metody pneumatyczne.
    Blok silnika pochodził od Forda. LOtus zaprojektował nową aluminową głowicę z podwójnymi wałkami rozrządu. Solnik ten osiągał z pojemności 1,6 l moc 105 KM. Elan z tm silnikiem rozwijał około 185 km/h.
    W 1964 roku rozpoczęły się prace nad nowym pojazdem i polegały one na powiększeniu modelu podstawowego Elan. W 1967 roku wprowadzono go do sprzedaży pod nazwą Elan+2. Wydłużenie ndwozia nie spowodowało stworzenie samochodu czteroosobowego, a jedynie coś w rodzaju układu 2+2, czyli dwoje dorosłych i dwoje dzieci.
    Pod maską znajdował się silnik o mocy 118 KM. Dzieki niemu Elan+2 przyspieszał do setki w czasie 7,6 s i rozwijał około 193 km/h.
    Dalszym rozwinięciem Elana była wprowadzona do produkcji w roku 1970 seria 4 z silnikiem o mocy 126 KM. Samochód przyspieszał do setki w czasie 6,7 s i rozwijał około 201 km/h. Moc przenoszona była za pomocą czterobiegowej skrzyni.
    Model Elan produkowany był do 1973 roku.