Home  Lotus Elise
    W 2000 roku pokazano drugą generację roadster Elise.
    Od 2003 roku oferowane było Elise i Elise 111S z silnikiem Rovera.
    W 2004 roku doszła wersja 111R wyposażona w silnik Toyoty o pojemności 1,8 l o mocy 192 KM. Auto rozpędzało się do setki w 5,2 s, a prędkość maksymalna wynosiła 237 km/h.
    W 2005 roku znikły z oferty modele Elise i Elise 111S, a oferowany był Elise Sport Racer.
    W 2006 roku nazwa Elise 111R zmieniona została na Elise R.
    Rónież w tym roku pojawił się Elise S. Pod maskę trafił silnik Toyoty o pojemności 1,8 l o mocy 136 KM. Pierwszą setkę Elise S osiągał po 6,3 s, a wskazóka prędkościomierza zatrzymywała się na liczbie 205 km/h.
    W 2007 roku Lotus pokazał Elise Type 72D.
    50 sztuk otrzyma złote obręcze kół, tylny spojler, złote listwy i wnętrze wykończone skórą w dwóch odcieniach.
    W 2007 roku pojawiło się najnowsze wydanie Lotusa Elise SC (Supercharged), czyli doładowanej wersji Elise. Auto będzie wyróżniać charakterystyczny tylny spojler i aluminiowe felgi.
    Silnik o pojemności 1,8 litra został wzbogacony o turbosprężarkę Magnuson. Moc maksymalna rzędu 220 KM oraz waga nie przekraczająca 903 kg sprawiają, że auto rozpędza się do "setki" w przeciągu 4,4 s. Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
    W 2007 roku Lotus chcąc uczcić czterdziestą rocznicę produkcji swoich aut wypuścił limitowaną serię modelu Elise S.
    Zastąpiono miękki materiałowy dachu lakierowaną pod kolor nadwozia sztywną wersją. Zastosowano specjalny pomarańczowy lakier, polakierowany dyfuzor i obręcze kół, szczęki hamulcowe w kolorze auta, czy wykończenie elementów wnętrza i deski rozdzielczej w barwie karoserii.
    Liczba jubileuszowych samochodów będzie ograniczona do 50 sztuk.